הוצג אסטון מרטין DBX קרוסאובר, החל ב-1.69 מיליון שקל

יבואנית אסטון מרטין לישראל אוטוארט תקבל הזמנות החל מהיום עם תחילת שיווק רשמי ברבעון השני של 2020. איך נשמעים לכם 550 כ"ס מלכותיים?

ניר בן טובים

תגיות: אסטון מרטין

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אסטון מרטין חשפה הלילה (רביעי) באירוע חגיגי את הקרוסאובר הראשון בתולדות המותג המלכותי, ה-DBX. כמו הרבה מותגי יוקרה שבלית ברירה נכנעו לגלי האופנה הדומיננטים בתעשיית הרכב, אסטון מרטין ייצרה SUV שעיקר מטרתו הוא לגלגל הכנסות ליצרן הבריטי אחרי שאיבד כמעט שני שליש משוויו בשנה הקודמת בעקבות הנפקתו בבורסה וכן בשל השינויים בעקבות הברקזיט בבריטניה. ה-DBX ישאף לחזק את מקומה של החברה בסגמנט האולטרא פרמיום מול דגמים כמו פורשה קאיין, בנטלי בנטייגה, רולס רויס קולינן, למבורגיני אורוס ובעתיד גם פרארי פרוסאנג. 

ה-DBX פותח כרכב אב-טיפוס לפני קרוב ל-5 שנים והוכשר לרכב סדרתי באופן מחושב והדרגתי על רקע פריצת דגמי ה-SUV המפוארים שמולו. עיצובו חולק כבוד לכל דגמי אסטון מרטין בהיצע, אבל הוא משקף גם את נקודת מבטם של מעצבי החברה לעתיד דרך קימוריו בחלק האחורי וקורת התאורה המסוגננת בזנב. בהשוואה ליריביו מדובר בקרוסאובר הקצר ביותר בקבוצה עם אורך של 502 סנטימטרים לערך, אבל בזכות שימוש נרחב בתרכובות אלומיניום הוא קל יותר (2.24 טון) מהבנטייגה V8 בכמעט 150 קילוגרמים וביותר מ-400 קילוגרמים בהשוואה לרולס רויס קולינן.

בחרטום ייושם פיתוח מתקדם של מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ל' שתמצאו באסטון מרטין DB11 וכן בגרסת הוונטג' V8, כאן עם הספק מרבי של 550 כ"ס ומעל 71 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות. מערכת ההנעה הכפולה משתמשת בבקרת ויסות אחיזה שמעבירה את הכוח לגלגלים מאחור ובמקרה הצורך משתפת גם את הגלגלים הקדמיים. יהיו לו 5 מצבי נהיגה שונים על בורר הכיול הסלקטיבי, ובמצב התחרותי ביותר שלו הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ועד מהירות מרבית של כ-292 קמ"ש. באסטון מרטין משוכנעים ש-DBX יקבע שיא הקפה חדש בנורדשלייפה בחודשים הקרובים (כרגע המלך הבלתי מעורער הוא אאודי Q8 בגרסת RS שקבע זמן של 7 דקות ו-42 שניות).

טכנולוגיות סטנדרטיות כמו בקרת מתלי אוויר אדפטיבית או דפרנציאל מוגבל החלקה מסייעות לו גם בכביש ומחוצה לו כדי להעניק לנהגים תכונות נהיגה מגוונות, אבל אין לצפות לחיית שטח מיומנת אלא ליכולת עבירות ממוצעת עם מעטפת הגנה על המכלולים הרגישים. בניגוד ללמבורגיני אורוס אגב, ל-DBX אין מערכת היגוי אחורית, שכן לדברי מנהלי המותג נהגי המבחן העירו כי מערכת זו מייצרת "תחושה מלאכותית" של נהיגה ופוגעת בקשר הטבעי שבין הנהג למכונה.

חווית המשתמש תהיה די דומה לרוב דגמי אסטון מרטין עם שני צגים דיגיטליים ראשיים - אחד בגודל 10.25 אינץ' במרכז הקוסנולה וצג נוסף בגודל 12.3 אינץ' בלוח המחוונים. דיפוני עץ, אלומיניום מוברש, מושבי עור באיכות הגבוהה ביותר ובעיקר הרבה הרבה מקום ליושבים מאחור (יותר מאסטון מרטין ראפיד) מאפיינים את חלל הנוסעים של ה-DBX.  באסטון מרטין יציעו ל-500 הלקוחות הראשונים את חבילת ה-1913 הקלאסית עם לוחית מיוחדת המציינת את מקומה הסדרתי במכסה המוגבלת, לוגואים בלעדיים, ספר מיוחד חתום על ידי בכירי החברה ואפילו הזמנה למסיבת קוקטיייל מפוארת בהשתתפות צמרת אסטון מרטין וצוותי הפיתוח.

המחיר לאסטון מרטין DBX בגרמניה יחל ב-194 אלף יורו (743 אלף שקלים לפני מסים). בישראל תומחר ב-1.69 מיליון שקלים על ידי היבואנית 'אוטוטארט' ושיווקו יחל ברבעון השני של 2020. הזמנה מוקדמת ניתן לבצע החל מהיום (20 בנובמבר).