טויוטה יאריס החדשה יוצאת לדרך

עם הופעה ספורטיבית והבטחה לצריכת דלק משופרת בדגם ההיברידי, טויוטה יאריס החדשה מכוונת גבוה מאי פעם

ניר בן טובים

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

טויוטה הגיעה להבנה שמותר לקלף כמה שכבות של שמרנות חיוורת לטובת תעוזה, גם אם מדובר במכוניות היברידיות זעירות שכל ייעודן ליישר קו עם תקנות זיהום האוויר. אחרי הקורולה החדשה שהפגינה מעט יותר רוח דינמית מקודמותיה ושדרוגי ה-C-HR, מגיעה כעת טויוטה יאריס ומגייסת כל מה שנשאר על הרצפה לטובת המצאתה מחדש. היצרן היפני חשף בימים האחרונים את הדור ה-4 של מכונית הסופר מיני שמגיעה לפתחה של שנת 2020 עם תכנון הנדסי מעודכן, מנוע היברידי חסכוני יותר וכן, גם הופעה הרבה יותר אטרקטיבית. 

היאריס החדשה מתהדרת לא רק בעיצוב חיצוני נאה יותר אלא גם בפלטפורמה מודולארית קומפקטית, ה-G-AB. זו מאפשרת למתכנני הרכב לשחק עם המספרים שלה כך שהיא רחבה יותר ב-5 סנטימטרים, נמוכה ב-4 סנטימטרים, מרכז הכובד הונמך ב-1.5 סנטימטרים ואפילו מושב הנהג נדחק אחורנית ב-6 סנטימטרים וממוקם קרוב יותר למרכז. לא ברור אם חל שיפור בתא המטען שעומד כיום על כ-286 ל' אבל בטויוטה אומרים שהחלל הפנימי מעט יותר מרווח ונעים.

תא הנוסעים, מנקודות התורפה של היאריס, מציע דקורציה בוגרת יותר ואיכותית מבעבר החל בדיפונים וריפודי המושבים וכלה בגרפיקה משופרת בלוח המחוונים. במרכז הקונסולה צג ראשי מרחף בגודל שבין 8 ל-10 אינץ' וברשימת התוספות ערכת תאורת אווירה ואפילו תצוגה עלית. טויוטה שמה הרבה דגשים על מינימילזם ומיעוט פקדים כדי לצמצם את הסחות הדעת בזמן נהיגה, כאשר בין היתר אף כיווצה את גודלו של גלגל ההגה. כמו כן, הוסיפה כאן לא מעט אפשרויות להתאמה מהירה עם סמארטפונים על בסיס מערכות הפעלה של אפל קאר פליי ואנדרויד אוטו כדי לסייע לנהגים להתחבר לממשקים בזריזות. לרכב גם תהיינה מערכות בטיחות מתקדמות רבות כולל כרית אוויר מרכזית שנפתחת במקרה חירום בין שני הנוסעים מלפנים, בקרת סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה מלאה, כל זה כחלק ממעטפת ה-TSS, ראשי תיבות ל-TOYOTA SAFETY SENSE.

 ליאריס יהיו מנועי בערה קונבציונליים בשלב מאוחר יותר, כולם עם 3 בוכנות וחיבור לתיבה ידנית או רציפה. אבל לפחות בפעימה הראשונה, היא משיקה את היאריס 4 עם המנוע החשוב ביותר שאחראי ליותר מ-80% ממכירות הסדרה, והכוונה היא כמובן למנוע ההיברידי. הדור החדש של דגם הכלאיים משתמש במיזוג בין מנוע בנזין 1.5 ל' למנוע חשמלי בעל הספק של 80 כ"ס וסוללת ליתיום איון מקוררת אוויר במקומה של סוללת ניקל מטאל הייבריד שמשקלה היה גבוה יותר ב-27%. התוצאה לדברי טויוטה תהיה מהירות תגובה חדה יותר מהמקום, הפחתה של 20% בפליטת המזהמים וירידה בשיעור דומה בצריכת הדלק. שאר הפרמטרים אינם ידועים.

לשאלה אם ליאריס תהיה גרסה ספורטיבית אין מענה רשמי לפי שעה, אבל בטויוטה ביצעו ניסויים בתחילת השנה באיזשהו פרד ניסויים  תחת הסוואה על מסלול הנורדשלייפה בסיועה של חטיבת המירוצים של החברה. צילומי הריגול ברשת מצביעים בוודאות על היאריס החדשה כך שדגם TS, על אף שהוא זניח מבחינת נפח המכירות נמצא על השולחן. ייתכן שייחשף עד סוף השנה הנוכחית או במסגרת תערוכת ז'נבה הבאה.

היאריס 4 עתידה לצאת לשווקים בשנה הבאה, וגם לישראל צפויה להגיע במהלך שנת 2020.