פורשה תפתח שירות מוניות מעופף עם חברת בואינג

מוקדם יותר השנה נבחנה מכונית מעופפת שמסוגלת לכסות מרחק טיסה של כ-80 קילומטרים

ניר בן טובים

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
פורשה. מהמסלול אל האוויר
פורשה. מהמסלול אל האוויר
שנה גודל פונט א א א א

בזמן שבאאודי החליטו לשתק זמנית את פעילותם בענף המוניות המעופפות, חברת פורשה, שגם היא נמצאת תחת חסותו של קונצרן פולקסווגן מאיצים במהירות אל עבר הרקיע. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס עולה כי חברת הרכב הגרמנית וחברת התעופה האמריקנית בואינג נמצאות בהליכים מתקדמים להקמת שירות טקסי באוויר לאזורים עירוניים מפוקקים המבוסס על הנעה חשמלית ועם קיבולת הסעה של ארבעה אנשים לכל היותר.

"פורשה בוחנת אפשרויות להרחיב את אופקיה כמובילה בתחומים הקשורים להסעת נוסעים בשירותי פרמיום. בטווח הארוך, זה אומר כניסה לממד השלישי של התחבורה", כך אומרים בכירי המותג הגרמני. מי שאמונה על פיתוח מערכות התעופה של המונית המעופפת היא חברת בת של בואינג, Aurora flight. זו אחראית על הטמעה של בקרת המראה ונחיתה אנכית ועל שילוב בקרות הטעינה החשמליות בתשתיות הדרכים.

בתחילת השנה ביצעה בואינג ניסויים ברכב אב-טיפוס מעופף בעל קיבולת הסעה של 2 אנשים וטווח טיסה של כ-80 קילומטרים בין טעינות. עד כה, מדובר במבחנים שהסתיימו בתוצאות טובות. זו הצהרת כוונות רצינית מפי בואינג נוכח העובדה שגם היריבה הגדולה שלה, איירבאס (שותפתה של אאודי) גם היא בוחנת שירותים דומים. למרות שתחום זה עדיין נראה כמו מדע בדיוני, בשנה הקודמת פרסמה פורשה מחקר לפיו אפיקי ה-air mobility יצברו תאוצה רצינית החל בשנת 2025 כך שזה משאיר לכל המעורבים בנושא זמן רב להכשיר את הטכנולוגיות, אמצעי הבטיחות ולפתוח את הצינורות הרגולטורים.

בגרמניה סוברים שהחיבור בין VW ל-בואינג נועד בין היתר לחזק את מעמדן בשוק התחבורה-תעופה לאור פרשיות מביכות בשני הצדדים; בפולקסווגן עדיין מלקקים את הפצעים אחרי סקנדל דיזלגייט בעוד בואינג מתמודדת עם ביקורת נוקבת על רקע התרסקות מטוסים מסדרת 737 מקס שבעקבותיהן קרקעו האמריקנים מטוסים רבים.