הונדה CR-V, עכשיו גם היברידי

מתיחת פנים טכנולוגית נחשפה בארה"ב להונדה CR-V עם עדכונים קוסמטיים קלים ומנוע היברידי חדש

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הונדה חשפה הלילה (רביעי) בארה"ב מתיחת פנים המוגדרת על ידם "אמצע החיים" עבור הקרוסאובר המשפחתי CR-V. העדכונים הוויזואלים של רכב הכביש-שטח היפני מוגבלים בהיקפם ומתמקדים בליטושים חיצוניים קלים ומספר שדרוגים במערכות הפנים ומעטפת הבטיחות, אולם גולת הכותרת היא הימצאותה של חטיבת כוח היברידית שאמורה לסייע לו להפחית את צריכת הדלק ביחס למנועים הקונבציונליים של המשפחה, על בסיס הנעה כפולה עם וויסות אחיזה אלקטרוני בין הסרנים. 

הונדה לא חיטטו עמוק במחסנים על מנת לאתר מנוע היברידי מתאים ל-CR-V וגייסו את גרסת ה-2.0 ל' הוותיקה המשרתת כיום את הונדה אקורד הייבריד. זו מפיקה מ-2.0 ל', סוללה וצמד מנועים חשמליים תפוקה מרבית של 212 כ"ס ו-30 קג"מ.למרות שלא חל שינוי בתיבה (רציפה), בהונדה טוענים שצריכת הדלק תהיה נמוכה ב-50% ביחס למנועים הרגילים של ה-CR-V; הנתונים המשוערים מצביעים על צריכת דלק ממוצעת של 19 ק"מ לליטר בנזין בנסיעה משולבת.

הדגם ההיברידי מובחן עם לוגואים בלעדיים בחוץ, תאורת דרך חדשה ופגושים מובדלים ולועות מפלט מוסתרים בקצה האחורי. חלל הפנים לעומת זאת מאמץ מאפיינים מודגשים יותר שלא נמצאים בגרסאות הבנזין הסטנדרטיות בכלל; בתעלה הראשית הותקן בור (מתג) אלקטרוני להעברת ההילוכים, לוח מחוונים עם בקרות המשדרות לנהג אינפורמציה על מצב הטעינה וכן מנופים מגלגל ההגה השולטים על הקצאת האנרגיה מכוח הבלימה.

באגף הבטיחות גם בשורות (לפחות עבור השוק האמריקני). החל מ-2020 כל דגמי הונדה CR-V, החל מדגמי הבסיס מגיעים בילט-אין עם מערכות הגנה חכמות: סיוע בבלימה אוטומטית במצב חירום, בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברשימה האופציונלית פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, תאורה אדפטיבית והתרעה על תנועה צולבת מאחור. 

ה-CR-V כך אומרים הונדה, ישמר את תכונות הניהוג הדינמיות שלו עם מערכת מתלים מאזנת היטב בין ביצועים לנוחות נסיעה וכן בוצע בו כיול מסוים להפחתת הרעשים מהכביש. הסוללה מותקנת מתחת לרצפה, כך שנפח תא המטען נותר כפי שהיה עם כ-560 ל'.

בהונדה מציינים 5 מיליון מכירות של ה-CR-V מאז הוצג בשנת 1997 והוא מדורג בין הכוכבים הגדולים ביותר בסגמנט ה-SUV האמריקני מזה 22 שנים. הדור הנוכחי, ה-5 בשושלת הזו מורכב בארה"ב וגם בקנדה.  מחירו של הדגם ההיברידי בארה"ב עתיד להתייקר ב-1,800 דולרים על פני מקבילו הקונבציונלי, כלומר עד כ-40 אלף דולרים ברמת האבזור הגבוהה ביותר.

מהיבואנית לישראל קבוצת 'מאיר' נמסר ל'עולם הרכב' כי עדיין לא ידוע מועד שיווקו בארץ, אבל לא מדובר בטווח הקרוב.