פורשה דוהרת לעידן החשמלי – מציגה את טייקן טורבו החדשה

עד 761 כ"ס, טווח נסיעה חשמלי מעל 400 קילומטרים ותא נוסעים דיגיטלי משוכלל. התשובה הגרמנית לטסלה יוצאת לדרך

ניר בן טובים

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

וידאו: יצרן

עריכת וידאו: כפיר כשריאן

פורשה חשפה הלילה (רביעי) באירוע חגיגי לא הרחק ממינכן את מכונית הסאלון החשמלית הראשונה שלה עבור הכביש הציבורי – פורשה טייקן. למרות שאף אחד בפורשה לא פלט מגרונו את המונח 'טסלה' במהלך ההשקה הרשמית לכלי התקשורת, כל מי שמעורב בפיתוח הטייקן החל מיומה הראשון לפני קרוב ל-4 שנים - עוד שנקראה באופן זמני פורשה מישן E, שם לנגד עיניו את אלון מאסק.     

בפורשה כמו בפורשה מתבססים בגאווה על הישגים שמקורם במסלול המירוצים, והגשר בין הטייקן לספורט המוטורי נוצר במערכת החשמלית. זו נשענת חלקית על מכונית הלה-מאן הרשמית של חטיבת המירוצים, ה-919 הייבריד, אבל עם קונפיגורציות מתונות עבור שימוש יומיומי כך שניתן יהיה לתפעל אותה בכבישי נהיגה סגורים או בכבישים ליד הבית.  זה לא מנע ממנה לקבוע שיא מסלול על הנורדשלייפה למכונית חשמלית במסגרת הניסויים המוקדמים עם זמן הקפה של 7 דקות ו-42 שניות. 

את הטייקן ניתן יהיה לרכוש בגרסאות טורבו ו-טורבו S. המילה 'טורבו' משמשת כאן בעיקר עבור הבחנה ברורה יותר בין ביצועים, שכן הכוח נעדר כל סיוע ממנוע בערה קונבנציונלי. התפוקה המרבית מאת המנועים החשמליים המותקנים על שני הסרנים עומדת על 625 כ"ס בגרסת הבסיס, ואם תקפצו לגרסת הטורבו הבכירה תעפילו ל-761 כ"ס ויותר מ-100 קג"מ הזמינים מאפס סל"ד. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-2.8 שניות, ל-160 קמ"ש ב-6.3 שניות, ל-200 קמ"ש ב-9.8 שניות ועד מהירות מרבית של 270 קמ"ש. וויסות המערכת נעשה על ידי תיבת הילוכים לה 2 מהירויות והנעה כפולה. כל בקרות השיכוך האדפטיביות של פורשה גם הן בנמצא, כולל בקרת מתלים משוכללת עם מספר מצבי כיול.

מערכת הטעינה של הטייקן היא מהמתקדמות ביותר בעולם וניתן להזין לה טווח נסיעה של 100 קילומטרים בתום 5 דקות קצרות של התחברות לתשתית חיצונית. טווח הנסיעה המרבי בהתאם למדדי ה-WLTP המציאותיים עומד על בין 386 ל-412 קילומטרים.

לטייקן תא נוסעים דיגיטלי עם תכנון מינימליסטי ל-4 יושבים, שתפקידו להכניס את הנהג לאווירה העתידנית, החרישית והמסעירה בעת ובעונה אחת. השדרה המרכזית נשלטת צגים דיגטליים מרובים מאחורי זכוכית ומתגים בודדים, אבל קיימת גם הפעלה קולית שמתחילה בכל נהיגה עם המשפט: "היי פורשה" ומסייעת עם קיצורי דרך ללב המערכות. חוץ מזה יש לטייקן גם תאי אחסון בחזית ומאחור שביניהם בסביבות 440 ל' נפח לחפצים.

נרשמה בשבועות האחרונים דרישה אגרסיבית לטייקן שמחירה יחל בגרמניה בסביבות ה-152 אלף יורו ועד 188 אלף יורו לדגם הטורבו S הבכיר. מעל 30 אלף אנשים הביעו התעניינות בטייקן אולם מכסת הייצור השנתית במפעל הראשי מוגבלת לכ-20 אלף יחידות. כך או כך, נראה שפורשה תיזמנו בצורה מדויקת את השקתה, וכבר נערכת לחשמול של הדגמים הבאים, בהם גם המקאן SUV ועוד במסגרת השקעה של 6 מיליארד יורו בהנעה חשמלית בשנתיים הקרובות.