החל שיווק מרצדס GLE החדש

ה-SUV הגרמני ישווק ב-5 או 7 מושבים ואופציה למנוע היברידי קל. החל ב-605 אלף שקלים

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית דגמי מרצדס לישראל חברת 'כלמוביל' פרסמה היום (ראשון) כי החלה לשווק בארץ את הדור השני של מרצדס GLE, התשובה של דיימלר לדגמים כמו ב.מ.וו X5 או אאודי Q7, וולוו XC90 ו-לנד רובר דיסקברי. במסגרת האבולוציה של ה-GLE הוא גדל במידותיו, שיפר חלק מהמכלולים והתחזק בבטיחות וגם באגף האבזור. הוא יהיה זמין בישראל בחמישה מושבים או שבעה בשלוש שורות, מגוון מנועים ותיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות חדישה. 

ה-GLE שנכנס לנעליו הגדולות של מרצדס ML קלאס (מחלוצי הקטגוריה) הוצג לראשונה לפני קרוב ל-5 שנים. זוהי הפעם הראשונה לאחר עדכוני הכותרים במרצדס שהיא מעניקה לו שדרוג טכנולוגי יסודי שמטפל בכמה היבטים חשובים. ראשית כל, הוא מציג צמיחה מרשימה במידות החיצוניות והפנימיות: האורך גדל ב-10 סנטימטרים, בסיס הגלגלים ב-8 סנטימטרים והרוחב ב-1.2 סנטימטרים. מרצדס ריווחו היטב את חלל הפנים כך שהמרחק בין שלוש השורות מאפשר כניסה יחסית נוחה גם לשורה האחרונה ומרחב מחיה נדיב. תא המטען, במצב 5 מושבים מציע נפח אחסון של 630 ל' ועד יותר מ-2,000 ליטרים בקיפול כל שלוש השורות. 

תא הנוסעים של ה-GLE עבר רפורמה עמוקה ומציג פלטפורמה דיגיטלית זהה לסדרת מרצדס האחרונה. הוא עושה שימוש בצגים דיגיטלים כפולים בגודל 12 אינץ' בשלד הראשי ובלוח המחוונים וכן כולל תפעול תפריטים בעברית, מערכת MBUX משופרת (הפעלה קולית) ועוד. באגף הבטיחות כולל ה-GLE היצע רחב של מערכות הגנה אקטיביות שכבר נהוג למצוא כיום ברוב המתחרים בסגמנט ה-SUV הקומפקטי (בלימה אוטונומית, סטיה מנתיב, התרעה בפני התנגשות וכדומה).

ה-GLE יימכר עם מנועי ארבעה או ששה צילינדרים בהספק שנע בין 245 ל-367 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות. הגרסה הבכירה ביותר, ה-GLE450 מצוידת במערכת היברידית קלה עם מתנע-גנרטור 48 וולט בעלת 22 כ"ס נוספים במצב בוסט EQ. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות.

ה-GLE לא רק שקט מקודמו עם בידוד רעשים יעיל יותר הוא גם נוח יותר בזכות המצאותה של מערכת מתלי אוויר מתוחכמת (AIRMATIC) עם שיכוך אוטומטי בהתאם לתנאי הדרך - היא מאפשרת להגביה את הרכב ב-6 סנטימטרים. ל-GLE גם סייענים לנסיעה בשבילים, בקרות אחיזה וכן בקרת מדרון.

המחירים יחלו ב-605 אלף שקלים ועד 730 אלף שקלים.