יונדאי מחממת את ה-i10 החדשה לבכורה רשמית במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט שתפתח בחודש הבא. כך לפחות אנו למדים כעת עם חשיפת האיור הראשון של מכונית המיני הקוריאנית שתהיה כל-חדשה. ביונדאי מבטיחים מהפכות יסודיות עבור המכונית העירונית החשובה שלהם עם עיצוב דרמטי יותר, מרחב מחיה נעים יותר ושקט, מערכות בטיחות חכמות וערכות אבזור מעודכנות. בשלב זה, טרם ידוע מתי היא תגיע לישראל, אם כי סביר שהיא לא תתעכב זמן רב בתום התערוכה הגרמנית ותנחת בישראל מתישהו במהלך שנת 2020.
אבולוציה זו תהיה השלישית במשפחת ה-i10 מאז הושקה בשנת 2007. היא תוכננה באירופה, נבחנה באירופה ותגיע לשווקים עם היצע מורחב יותר מאי פעם של אבזור ומכלולים. על פי פרסומי יונדאי העיצוב הספורטיבי של ה-i10 יהפוך אותה לכלי רכב שקשה יהיה להתעלם ממנו בסגמנט הזה בזכות שבכה רחבה ונמוכה, פנסים מחודדים ומבנה עם קווים הרבה יותר נועזים מבעבר. לרכב יהיה גם מוטיב X מסוים שיבלוט בחיבור החלונות עם קורות C מאחור וימשיך בצורה מסוימת גם לחלל תא הנוסעים.
שטח המחיה עתיד להיות איכותי מקודמו וגם מאובזר יותר, אבל כנראה לא הרבה יותר גדול או מרווח, שכן הוא כרוך בפלטפורמה המשותפת לקיה פיקנטו. מצד שני, ה-i10, כהרגלה תמשיך להגדיל את אפשרויות המוצעות בחבילות המפרטים; בין היתר היא תאמץ בפעם הראשונה טעינה אלחוטית לסלולר, תאימות לאפל ו-אנדרויד אוטו, נקודת אינטרנט אלחוטי, מצלמת ראיה לאחור עם רזולוציה משופרת וסגל רחב של מערכות בטיחות מקוריות: התרעה מפני התנגשות, בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה מפני הרדמות על גלגל ההגה, התרעה על סטיה מנתיב ואופציה נוספת תהיה תאורה אדפטיבית למניעת סינוור.
צריך כמובן להתייחס בזהירות הנדרשת לקווי המתאר של האיור, שכן מתמונות ריגול (שאיננו רשאים לפרסם כאן בשל זכויות יוצרים) מצביעים על הופעה קצת יותר עגלגלה והרבה פחות "הוט-האצ'ית" מכפי שאולי מסגירים הקימורים המשורטטים שלה.
ביבואנית לישראל כלמוביל מוסרים ל'עולם הרכב' כי נכון להיום חסר מידע וודאי לגבי מועד השקתה בישראל. מתחילת השנה נמסרו בארץ מעל 6,000 דגמי יונדאי i10 מהדור הנוכחי. לפניה רק קיה פיקנטו בהפרש של כמה עשרות כלי רכב.