חשמלית משפחתית: החל שיווק ניסאן ליף החדשה בישראל

קרסו מוטורס החלה בשיווק הדור החדש של ניסאן ליף החשמלית עם עיצוב מודרני וטווח נסיעה מוגדל. החל ב-165 אלף שקלים

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קרוב לשנתיים אחרי שהוצגה ביפן נחתה בימים אלו בישראל המשפחתית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם, ניסאן ליף דור 2. היבואנית קרסו מוטורס מקווה להתניע את מכירות הרכב החשמלי שלה מחדש אחרי שהדור הראשון נמכר בארץ ביחידות מעטות נוכח אי בשלותו של השוק הישראלי ומיעוט עמדות הטעינה על תשתית הדרכים (על אף שאלה עדיין בחסר משמעותי בתחנות או חניונים הפזורים ברחבי הארץ). 

הליף היא המכונית החשמלית המשפיעה ביותר על השווקים הרלוונטים לה בשנים האחרונות עם למעלה מ-400 אלף מסירות של הרכב על פני שני הדורות שלו, מאז נחשפה בשנת 2010. היא ממשיכה באותו מרכב קומפקטי 5 דלתות הצ'בק טיפוסי עם מידות כמעט זהות לדור הראשון; בסיס הגלגלים הוא 2.7 מ', האורך הוא 4.49 מ', הרוחב הוא 1.78 מ' (צמיחה סמלית) וגובה המכונית הוא 1.54 מ'. תא המטען מציע חלל אחסון של 400 ל'. המשמעות היא, שמדובר במכונית די שימושית ביחס לפרופורציות הרצפה והקטגוריה.

מערכת ההינע של הליף שופרה באופן ניכר ביחס לדגם היוצא בזכות שימוש בממיר מתח מתקדם יותר ומערכות ניהול חדשות. אלה מבטיחות ביצועים טובים וגם טווח נסיעה פונקציונלי בין טעינות; המערכת משתמשת במנוע חשמלי המפיק 150 כ"ס ו-32 קג"מ מאפס סל"ד, על בסיס סוללת 40 קוט"ש ליתיום איון. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות בלבד, המהירות המרבית היא 144 קמ"ש וטווח הנסיעה עד התרוקנות הסוללה הוא 270 קילומטרים לעומת כ-172 קילומטרים לפני כן. משך הטעינה משקע חיצוני אורך 30 דקות ל-80% נפח ו-7 שעות משקע ביתי.

ה-LEAF היא גם בין המכוניות היחידות בעולם, כמו טסלה רודסטר למשל או ב.מ.וו I3 שנעזרת בטכנולוגיה המאפשרת נהיגה רק עם דוושה אחת, או-E PEDAL בלקסיקון של ניסאן. בסיועה, דוושת הבלם אינה נחוצה כמעט כלל, שכן מחשב המכונית מופקד על האטה בצורה עצמאית על ידי שימוש במערכת אגירת האנרגיה של מנגנון הבלימה הרגרנטיבי: האצת המכונית מבוצעת כרגיל, בעוד הרפיה מדוושת ההאצה תביא לבלימה של המכונית בצורה מבוקרת. בניסאן טוענים שהיא מתאימה ל-90% מהזמן במסגרתו אנחנו משוטטים בשטח הנסיעה העירוני בו אנו קופצים מדוושה אחת לשניה בתנועה מפוקקת בתדירות גבוהה, אבל היא גם עשויה להיות יעילה בנהיגה קצת יותר דינמית והיא אף מסוגלת להחליף מנגנוני Hill hold ולמנוע הדרדרות של הרכב לאחור.  

האבזור של הליף מושתת על מפרט אחד בישראל עם רוב הרכיבים החיוניים לנהג המשפחתי הממוצע: מערכת מדיה מבוססת צג 8 אינץ', בלוטות', USB, בקרת שיקוף לאנדרויד ומערכות אפל (אייפון), חישוקי 17 אינץ',  מערכת שמע עם ששה רמקולים, מצלמות 360 מעלות היקפיות, תאורת LED, מפתח חכם ומגוון מערכות בטיחות חכמות כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב, פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד ועוד.

אורית בן עמי, מנהלת חטיבת ניסאן בקרסו מוטורס אמרה: "אנו מאמינים שהגעת ה-LEAF החדשה לישראל מסמלת את תחילתה של מהפכה צרכנית...הגיע הזמן שלקוחות בישראל יוכלו לקחת חלק בשינוי הכלל עולמי של מעבר לתחבורה מודרנית, נקייה ויעילה".  

 מחיר ניסאן ליף בישראל עומד על 165 אלף שקלים. מסגרת האחריות על הסוללה - 8 שנים. המתחרה הישירה של ה-LEAF בישראל תהיה יונדאי איוניק החשמלית (מחיר בישראל - 160 אלף שקלים).