79.5% אוהדי מכבי חיפה מתוסכלים מחלון הקיץ

זאת לפי סקר הפנאטיקוס. מי הכי מרוצים ומה עם מכבי ת"א? הכל בפנים

גל לפלר
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א


חודשי הקיץ הם תקופה מאתגרת עבור ראשי קבוצות ליגת העל. מיד עם תום העונה החולפת, החלו המועדונים, כיאה לכל פגרת משחקים, בקמפיינים אינטנסיביים למכירת מנויים לעונה הקרובה. מבצעים אטרקטיביים, שחקני רכש נוצצים, אפילו החזרי תשלום לאוהדים במקרה של אי הגעה לאירופה (ראו ערך בית"ר ירושלים ומשה חוגג), הכל בכדי להבטיח שהאוהדים יהיו מרוצים וימלאו בהמוניהם את היציעים בעונת המשחקים הקרובה.

פנאטיקוס, ליגת האוהדים של ישראל בשיתוף ערוץ הספורט, יצאה לבדוק את מידת שביעות הרצון של אוהדי כל הקבוצות מהתנהלות קבוצותיהם. האם לדעתם מחירי המנויים מוגזמים, האם יחדשו מנוי או יבטלו ומה דעתם על התנהלות קבוצתם בחלון ההעברות בכל הקשור לגזרת הרכש.

רוצים גם להצטרף לפנאטיקוס, ליגת האוהדים של ישראל?
באנדרואיד לחצו כאן
באייפון לחצו כאן

לו אתם עדיין מתלבטים אם לחדש מנוי, או שמה כבר רכשתם ואתם סקרנים לדעת מה עשו שאר חבריכם ליציע, הרי לכם התשובות. לנשאלים בסקר הראשון ניתנו ארבע תשובות אפשריות למענה:

1. היה לי מנוי וחידשתי אותו/בכוונתי לחדש.
2. לא היה לי מנוי ובכוונתי לרכוש
3. היה לי מנוי ואיני מתכוון לרכוש העונה
4. לא היה לי מנוי ואיני מתכוון לרכוש.

כמעט מחצית מהנשאלים (48.2 אחוזים) ענו כי יחדשו/חידשו את המנוי מהעונה שעברה. האחוז הגבוה ביותר מבין המחדשים שייך לאוהדי הפועל ב"ש (68.4 אחוזים), שעל אף עונה לא קלה, לא מוכנים לוותר על מקומם ביציעי טוטו טרנר. גם אוהדי מכבי נתניה (63.45 אחוזים) והפועל חדרה (64.7) שהפיקו הנאה מרובה מקבוצתם בעונה החולפת, חידשו מנוי או מתכוונים לחדש, כך גם אוהדי העולה החדשה הפועל כפר סבא (66.1 אחוזים). התשובה השנייה הכי פופולרית (26.2 אחוזים) הציגה תמונה פסימית יותר, לפיה לאותם אוהדים לא היה מנוי והם אינם מתכוונים לרכוש גם העונה.

האוהדי של ב"ש חידשו הכי הרבה מנויים (דני מרון)
האוהדי של ב"ש חידשו הכי הרבה מנויים (דני מרון)

בערך אחד מכל חמישה אוהדים (20.1 אחוזים) לא החזיק מנוי בעונה שעברה, אך רכש או מתכוון לרכוש העונה. הקהלים המובילים בקטגוריה הזו, שלא במפתיע, הם אוהדי התל אביביות, שמתרגשים מהחזרה המתוכננת לאיצטדיון בלומפילד. 35.3 אחוזים מאוהדי מכבי ת"א לא החזיקו מנוי ורכשו/מתכוונים לרכוש העונה, כך גם 30.4 אחוזים מאוהדי הפועל תל אביב.

רק 5.5 אחוזים מכלל האוהדים העידו שהיה להם מנוי בעונה שעברה אך הם אינם מתכוונים לחדש לעונה הקרובה. מכאן ניתן להסיק שאוהדי הפועל חיפה הם ככל הנראה הקהל שהכי התאכזב מקבוצתו בעונה החולפת ובפגרת הקיץ, עם האחוז הגבוה ביותר (19.1) של אוהדים שמשתייכים לקטגוריה זו.

ומה לגבי המחירים? נראה שעל אף הביקורות התכופות מצד אוהדי הכדורגל הישראלי, מרביתם סבורים שהמחירים אותם הם נדרשים לשלם עבור מנוי עונתי הוא סביר (60.3 אחוזים), בעוד 39.6 אחוזים מאוכזבים מכך שהמחיר יקר מדי. הרוב המכריע של אוהדי בית"ר ירושלים (72.9 אחוזים) והפועל תל אביב (74.8) מאמינים שהמחיר הוגן למדי. הקהל שהכי מתוסכל מגובה המחירים הם אוהדי מכבי חיפה, כשרק 32.4 אחוזים בלבד חושבים שמדובר במחיר סביר.  

בשורה התחתונה, בעלי הקבוצות מבינים שפעילות בגזרת הרגש היא אחד המניעים המשמעותיים מבחינת הקהל לרכישת מנוי. לשם כך, נשאלו האוהדים בסיום עד כמה הם מרוצים מפעילות קבוצתם בחלון ההעברות בגזרת הרכש. גם כאן, נדמה שבעלי הקבוצות והצוותים המקצועיים עושים עבודתם נאמנה, כש-67.5 אחוזים מכלל האוהדים מרוצים. במיוחד אוהדי מכבי נתניה (96.3 אחוזים), עם חזרתו של אלמוג כהן, אוהדי בית"ר ירושלים (93.5 אחוזים) שהרכישות של משה חוגג לא נעלמו מעיניהם, אוהדי הפועל ב"ש (90.1 אחוזים) שקבוצתם ביצעה מספר רכישות מרשימות משלה ואוהדי הפועל ת"א (89.3 אחוזים) בעיקר סביב הגעתו של מאור בוזגלו. אוהדי מכבי ת"א, שלא ראו רכש מאסיבי עד כה, חלוקים בדעתם, כשדווקא רוב האוהדים (52.7 אחוזים) אינם מרוצים. מי ששוב הביעו את מורת רוחם הם אוהדי מכבי חיפה - 79.5 אחוזים לא מרוצים מהתנהלות קבוצתם בחלון ההעברות עד כה.

מה דעתכם? להורדת האפליקציה:
באנדרואיד לחצו כאן
באייפון לחצו כאן