פורד פומה חוזרת כג'יפון אופנתי

פורד חשפה את ה-פומה החדשה במדים של קרוסאובר קומפקטי לחיים העירוניים, כולל מנוע היברידי-קל והרבה טכנולוגיות בחלל הנוסעים

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פורד אותתה ב-2016 שהיא זוממת להחזיר לחיים את הכותר PUMA בתום היעדרות של 18 שנים ארוכות. אלא שבהתאם לצו האופנה בשכונה היא לא משחזרת את הנוסחה של מכונית הקופה החביבה שהוצגה ב-1997 אלא מבצעת התאמה להרגלי הצריכה המוטוריים של ימינו, כלומר מייצרת ג'יפון קומפקטי שיוכל להתברג מתחת לפורד קוגה ולהתחרות ביונדאי קונה, פיג'ו 2008 הבא ודומיהם ולהגדיל את הכנסותיה במידה ניכרת בשוק האירופי. 

בפורד פיתחו את הפומה החדשה על פלטפורמה עדכנית (B2) מוארכת בסנטימטרים ספורים ומורחבת קלות על הרצפה של הפיאסטה האחרונה, ועם מידות נדיבות מאוד שצריכות להניח את דעתם של רוכשי הקטגוריה הזו ואולי אף מעבר לגבולותיה. מקצה אחד לשני אורכה עומד על 4.18 מ', מרווח הגחון שלה גבוה מזה שתמצאו בפורד פיאסטה ב-3 סנטימטרים ותא המטען גדול אפילו מזה של פורד פוקוס - 456 ל' לעומת כ-370 ל' במשפחתית. זה אגב מגיע עם פתיחה ונעילה חשמלית - היחיד בסגמנט הזה עד כה.  

העיצוב החיצוני של הפומה לדברי פורד מגשר בין דגמים חריגים כמו ניסאן ג'וק לקרוסאוברים קצת יותר מתונים, כך שהיא תוכל לפנות למכנה המשותף הרחב ביותר ואל כל שכבות האוכלוסייה. בתא הנוסעים המצב שמרני יותר ופחות מרתק מבחינה עיצובית, ועל כן משתמש באלמנטים תכליתיים כדי להנגיש את המערכות השונות. הרכב מגיע עם צג ראשי בגודל 8 אינץ' מופעל דרך אפיקי מערכת סינק 3 ולוח מחוונים דיגטלי מלא בגודל 12.3 אינץ'. יש לה את כל מערכות הבטיחות הקיימות (כמעט) וכן תהיה לה מערכת שמע מחמיאה עם 10 רמקולים, נקודת אינטרנט אלחוטי לחיבור עד 10 מכשירים, מושבים מהודרים עם עיסוי, תאימות לאפל ו-אנדרויד וכן מצלמת ראיה עם זווית של 180 מעלות בין היתר.

פורד PUMA ב-1998. מכונית ספורטיבית למחצה במרכב קופה
פורד PUMA ב-1998. מכונית ספורטיבית למחצה במרכב קופה

הרכב המנועים של פומה מתבסס על יחידת ה-1.0 ל' טורבו אקו-בוסט המוכרת עם שלוש בוכנות, אבל בטכנולוגיה היברידית-קלה הנעזרת במתנע-גנרטור ואגירת אנרגיה בסוללה כדי לספק לה צריכת דלק טובה יותר בשיעור של 9% וביצועים גמישים יותר בתחום הנמוך בלפחות 50% ביחס למנוע קונבציונלי. היא תחלץ מהיחידה הזו הספקים שבין 125 ל-155 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות בדגם הבכיר של הסדרה. אירופה תצייד את הפומה החדשה גם במנוע 1.5 ל' טורבו דיזל. לא ברור אם תהיה לה גרסה ספורטיבית בהמשך.  

בפורד אירופה מעריכים כי החשיבות האסטרטגית של ה-PUMA גדולה אולי מכל הדגמים הקומפקטים שלה, להוציא הפיאסטה. ביצרנית סוברים כי נתח השוק של החברה בסגמנט המכוניות הפרטיות יגדל ל-50% לעומת כ-27% בשנה הקודמת. "רכבי SUV הם קריטיים עבורנו. זהו סגמנט שהולך וגדל ובאופן ישיר גם הרווחים שזורמים משם", כך אומר סיטוארט ראולי, מנהל פורד אירופה.

פורד תייצר את הפומה במפעל של החברה ברומניה, יחד עם פורד אקו-ספורט (שאינו נמכר בישראל) והיא תצא לכבישים לקראת סוף השנה. מיבואנית פורד לישראל דלק מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הפומה תגיע לישראל ככל הנראה בסוף שנת 2020.