טויוטה הוא מותג הרכב החזק ביותר בעולם, כך פורסם לאחרונה על פי מדד החברות המובילות של מכון BrandZ top 100 הנחשב. זהו הישג משמעותי ליצרנית הרכב היפנית, שכן רק 3 חברות רכב הצליחו להתברג ל-100 המותגים המובילים בענף הצרכנות הגלובלי. שוויה של טויוטה כיום הוא מעל 29 מיליארד דולר. זו הזכיה ה-12 של טויוטה ב-14 השנים שבהן הדירוג מתפרסם. השנים היחידות בהן לא זכתה היו ב-2010 ו-2012 אז הסתפקה במקום השני.
אחרי טויוטה, בפער לא מאוד גדול אבל מחוץ לגבולות 100 החברות, מדורגת חברת מרצדס עם שווי של 23 מיליארד דולר. אחריה ב.מ.וו עם ערכים דומים, הונדה ו-פורד כל אחת שווין כ-11.5 מיליארד דולר, ניסאן 10 מיליארד דולר, טסלה כ-9.3 מיליארד דולר, אאודי כ-8.56 מיליארד דולר, פולקסווגן 6.71 מיליארד דולר ופורשה עם שווי של 5.82 מיליארד דולר. כמעט כל החברות, כולל טויוטה רשמו ירידה בשווין. החברה היפנית ב-3% בלבד (הנמוך ביותר) ואילו מנגד היו אלו מותגי קונצרן פולקסווגן שהניבו ל-VW עליה בשיעור של 12% בשווי הכולל של הקונצרן.
היתרון היחסי של טויוטה טמון במגוון כלי רכב שפונים לקהלים שונים. "טויוטה נתפשת בעיני הנהגים כחברה מובילה בפתרונות הנעה אלטרנטיביים. כולם יודעים מי זאת טויוטה פריוס. ביצענו כמה מחקרים על מכוניות חשמליות ולמרות שחברת טסלה תמיד מסיימת ראשונה, טויוטה הפתיעה במקום השני - לפני קונצרן פולקסווגן."
במבט כללי אל העדפות וסוג הקונים, מנהלי חברת הדירוג טוענים לשחיקה רוחבית בחיבה של הצרכנים למותגי מכוניות. "הם כבר פשוט לא אוהבים אותם כמו פעם", כך ציינו. יתרה מכך הם מעירים כי הקהל נע ברובו לכוון העולם המקוון ומביע הרבה יותר חיבה למותגים "דיגיטלים" כמו אמאזון, גוגל, אפל וכדומה.