חשיפה רשמית של אופל קורסה החדשה. בישראל בתחילת השנה הבאה

הדור השישי של אופל קורסה זוכה למהפכה עיצובית וכן למערכת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה של יותר מ-320 קילומטרים

ניר בן טובים

תגיות: אופל

Getting your Trinity Audio player ready...
אופל קורסה החדשה (צילום: יצרן)
אופל קורסה החדשה (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

אופל חשפה בימים האחרונים את הדור השישי של הסופר מיני קורסה לקראת בכורה מסודרת יותר בפרנקפורט בהמשך השנה. יש בה לא מעט בשורות, אבל בין התיאורים הטכנולוגיים של היצרן יש גם תת כותרת לא פחות חשובה - זו המכונית הראשונה שפותחה במלואה תחת בעלות פיג'ו-סיטרואן אחרי שהצרפתים רכשו את המותג לפני כמה חודשים. עם כלים אלו, ביצעו אופל בקורסה את המהפכה הגדולה ביותר שלה בשנים האחרונות כשגולת הכותרת היא המצאותה של מערכת הנעה חשמלית עם טעינה מהשקע (פלאג-אין), בדומה כאמור לפיג'ו 208 החדשה - עליה היא מבוססת. 

על הפלטפורמה של ה-208 הלבישו אופל עיצוב הרבה יותר מודרני, רווי קווים, ו-תאורת LED-מטריקס, קישוטים ועוד חיתוכים ספורטיביים המשווים לה הופעה קרבית יותר ומובחנת מאחותה מבית PSA. מבעד למראה המרענן הזה (וודאי שבגוון הכתום) היא מסתירה מידות קצת יותר מרווחות בחלל הנוסעים מקודמתה אם כי האורך דומה (406 סנטימטרים) וכן בוצע קיצוץ קל בגובה התקרה. באופל מוסיפים כי על ידי שימוש בתרכובות מעודכנות היא תהיה קלה מקודמתה ובגרסת הבסיס תעמוד על הכביש (ללא נהג) עם משקל נמוך מ-980 ק"ג. 

בשלב זה אין מידע אודות מערכות הינע קונבציונליות, אך סביר כי תאמץ מנועי טורבו קטני נפח ויחידות דיזל עבור השוק האירופי מהמחסנים של פיג'ו-סיטרואן. הדגם החשמלי לעומת זאת, ה-E קורסה יוצא לדרך וזה מחלץ הספק מרבי של  136 כ"ס ו-27 קג"מ מ-אפס סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-50 קמ"ש ב-2.8 שניות ול-100 קמ"ש ב-8.1 שניות בלבד. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה עומד על 330 קילומטרים על פי מדדי ה-WLTP (נתונים מציאותיים). משך הטעינה מתשתית טעינה חיצונית עומד על כ-30 דקות והיא מותאמת לכל "קופסאות" הטעינה הביתיות עם זמן טעינה ממוצע של מספר שעות בודדות.

הקורסה תצויד במערכת המדיה החדישה ביותר של אופל ('אופל-קונקט') עם מסך ראשי בגודל 7 עד 10 אינץ' (בכפוף לגרסה) ותאימות לאפל ו-אנדרויד. כן תהיינה לה שלל מערכות בטיחות חכמות בהן פיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעה מפני התנגשות ועוד. באופל מבטיחים גם התנהגות כביש משופרת ואיזון דינמי עם מערכת מתלים שמכוונת גם לנוחות.

הקורסה היא המכונית החשובה ביותר של אופל עם למעלה מ-13.6 מיליון מכירות מאז השקתה ב-1982. אופל בחרה במודע להביא לצרכנים את הבשורה החשמלית על גבי הרצפה של הדור השישי מתוך הבנה שהרגלי הצריכה משתנים והקהל מאמץ פתרונות אלטרנטיביים בתנאי שהם נגישים וגם זולים יותר לרכישה. לאופל יהיו לפחות עוד 4 דגמים חשמליים בשלוש השנים הקרובות, רובם יתבססו על ג'יפונים (מוקה, קרוסלנד...). 

הקורסה החדשה תגיע לארץ במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020, ועד אז - כבר במסגרת תערוכת פרנקפורט הקרובה, נוכל לדעת אילו עוד יחידות הינע תצטרפנה למשפחה החדשה שלה.