החטא הגדול של DAYS GONE

למה המשחק המצופה לפלייסטיישן 4 לא עומד בציפיות? טור דעה

מתן בן ישי
מתן בן ישי

תגיות: Days gone

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חשוב: זו לא הביקורת המלאה על המשחק! זהו טור דעה בלבד למה לפי דעתי המשחק DAYS GONE לא מגיע להישגים המצופים ממנו.

עבר שבוע וקצת מאז שמשחק הזומבים DAYS GONE שוחרר לפלייסטיישן 4, והביקורות לא יכלו להיות יותר פושרות. שחקנים ומבקרים רבים ברשת קיבלו את המשחק בפיהוק יחסי ונותנים לו ציונים מאוד מאוד ממוצעים. רוב הקהל מסכים פה אחד: DAYS GONE הוא לא משחק רע, הוא פשוט לא עושה שום דבר מיוחד.

גם מאז שראיתי את הטריילר הראשון ב-E3 2016 משהו הרגיש דל: זה אמור להיות משחק אקסקלוסיבי של סוני, אבל הגרפיקה נראית בנאלית, האנימציות נראות קפואות ולא חלקות, ובכלליות זה לא מרגיש כאילו זה עומד ברמה שסוני מציבה לעצמה בדרך כלל.

ואז ראיתי גם את הגיימפליי ואמרתי לעצמי: "אוקי... שוב זומבים? לא הספיק לנו? ועוד פעם מפה פתוחה עם בסיסים שצריך לנקות ע"י ביצוע משימות רפטטיביות שלא מקדמות אותי לשום מקום מעבר לגירוד ה-OCD במוח שלי?". זה לא בהכרח דבר רע, אבל בואו נשים את הקלפים על השולחן: לא מדובר במשהו שלא ראינו לפניי זה, ובטח לא משהו שלא לעסנו ולעסנו אין סוף פעמים במשחקים אחרים.

"שוב זומבים? לא הספיק לנו?"
"שוב זומבים? לא הספיק לנו?"

הטריילרים המשיכו לצאת לאורך השנים, הגרפיקה והאנימציות אמנם שופרו במעט אבל זה עדיין לא הספיק: זה עדיין לא עומד ברמה של מה שהפלייסטיישן 4 מסוגל לספק. רק בשביל הדוגמא תעשו את ההשוואה למשחקים של Naughty Dog או סנטה מוניקה ותראו שמדובר בשמיים וארץ, וכאשר מדברים על אקסקלוסיביים של סוני, אלו הדוגמאות שהן הלחם והחמאה של החברה.

DAYS GONE אמור להיות משחק אקסקלוסיבי שמפותח עבור הפלייסטיישן 4, אבל בפועל נראה כאילו מדובר במשחק שסטודיו צד שלישי פיתח את המשחק, ופשוט לא עומד ברמה. והבעיה העיקרית היא שהסטודיו שפיתח את המשחק, SIE Bend, פיתח בעיקר משחקים ל-PS2, PSP ול-PS VITA. נראה שסוני הימרה על הסוס הלא נכון.

 אבל אז המשחק שוחרר, ולמרות שלא לקחתי על עצמי את תהליך הסקירה באתר (הביקורת המלאה בדרך, אל דאגה) רציתי לנסות לראות אולי טעיתי לגביי המשחק ויצא לי לשחק בו כמה שעות אצל חבר. קיוויתי כשהתוצאה הסופית של המשחק תשנה את דעתי, אבל לצערי המילה היחידה שאני יכול לחשוב על לסכם את החוויה היא "MEH". פשוט MEH ובנאלי מכל בחינה אפשרית. כמה שלפעמים אני פשוט שונא להיות צודק.

המשחק אמנם מתפקד יופי, אבל זהו. הוא רק "מתפקד". הוא לא מרגיש מלוטש עד הסוף - לא הירי, לא הקרבות הפיזיים, לא נהרות הזומבים, ולא הנסיעה על אופנוע מרגישים מלוטשים מספיק לרמה שציפיתי מסוני. הם פשוט
"עושים את העבודה". אה, וכמות הבאגים והתקלות הייתה מביכה. זה לא עזר גם שהעולם הפתוח הזכיר לי עולם פתוח של יוביסופט: אינסוף קווסטים מיותרים ורפטטיביים שלא תורמים לשום דבר בפועל.

 

אף מכניקה ב-DAYS GONE לא מרגישה מלוטשת עד הסוף, בעיקר מערכת הקרב
אף מכניקה ב-DAYS GONE לא מרגישה מלוטשת עד הסוף, בעיקר מערכת הקרב

עכשיו אני לא מתווכח עם "הנאה" של אנשים שטוענים שהם נהנו מהמשחק, ומי שרוצה לטעון שאני לא מבין כלום מהחיים מוזמן, אבל בפועל הביקורות מדברות בעד עצמם: DAYS GONE לא עושה שום דבר חדש. הוא סתם עוד משחק זומבים גנרי שהחטא הכי גדול שלו הוא שהוא משחק אקסקלוסיבי לפלייסטיישן 4, והבעיה הגדולה היא שלנו יש ציפיות בשמיים ממשחקים אקסקלוסיביים.