הגלדיאטור של למבורגיני שובר שיאי מכירות

למבורגיני מדווחת על שנת שיא בזכות רכב אסטרטגי, שהגדיל הכנסות המותג בשיעור חד

ניר בן טובים

תגיות: למבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חברת Automobili Lamborghini S.p.A מפרסמת בימים אלו כי היקף מכירותיה בשנת 2018 הסתכמו ב-5,750 יחידות - גידול של 50% במכירות החברה ביחס לשנה שלפני כן. על הצמיחה המטאורית של יצרן העל האיטלקי מבולוניה לא חתומה מכונית קיצון "קונבציונלית" כי אם רכב 4X4 בשם למבורגיני URUS. ה-SUV הספורטיבי של החברה הושק רק ביולי האחרון וכבר הספיק לתרום בפרק זמן זה עוד 1,760 יחידות  - 500 מהן נמכרו בארה"ב.

סגן מנהל בחברת למבורגיני, פדריקו פוסקיני מסר כי להערכתו הנתון יזנק בשיעור חד בשנה הנוכחית. "השנה אני חושב שאנחנו נמכור בין 7,000 ל-8,000 יחידות. כיצד? זו תהיה השנה המלאה הראשונה של ה-URUS על הכבישים. אנחנו נהיה בתאוצה מלאה ועם מלאי זמין. יש לנו בנק הזמנות של 10-12 חודשים קדימה עבור ה-URUS. אבל, אנחנו לא מעוניינים להציף את השוק כי אנחנו בכל זאת מותג יוקרה מיוחד. כלומר נדרש פה איזון בין ביקוש לבין היצע. אנחנו לא רוצים להזיק לתדמית של למבורגיני".

ה-URUS הוא ה-SUV הראשון והיחיד של למבורגיני בעידן רכבי הכביש-שטח החדשים. קדם לו, כרונולוגית, רכב שטח מחוספס בשם LM002 בשנות ה-80 המאוחרות וה-90 המוקדמות. אך גם מבחינת למבורגיני הוכשר כניסוי כלים שנחל בסופו של דבר כשלון. ה-URUS לעומתו משלב את הטכנולוגיות מכל העולמות של למבורגיני בהתאם לתפיסה הצרכנית של שוחרי ה-4X4 ומכוניות הקיצון הקיימות; הוא משתמש בפלטפורמה משותפת לפורשה קאיין ו-בנטלי בנטייגה, טוארג ועוד, עם מנוע 4.0 ל' המפיק 650 כ"ס על בסיס הנעה כפולה וביצועי-על: 0-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ו-0-200 קמ"ש ב-12 שניות. יש לו מערכות כביש-שטח אדפטיביות ובקרת ניהוג סלקטיבית.  

פדריקו מציין כי האורוס "שבר את כללי המשחק". כן הוא מעיר כי 70% מכלל הרוכשים של ה-URUS היו חדשים לחלוטין למאגר הקונים של היצרן וכי המטרה היא לשמר אותם. "יש בחוץ פרופיל חדש של נהגים - לא כולם חובבי מכוניות הייפר-ביצועים מופרכות. יש נהגים רבים שרוצים שילוב בין יוקרה לביצועים של מכונית-על, ועל זה בדיוק עונה ה-URUS". מחירו של ה-URUS עומד היום על 200 אלף דולר.

בלמבו מציינים במקביל כי מכירותיהן של ה-הורקאן ו-אוונטדור גדלו ביחס לגידול במכירותיו של ה-אורוס, וכי בזכותו נרשמת תנופה רוחבית במכירות המותג האיטלקי. בשנים הקרובות יהיו 3 הדגמים האלו למובילים העיקריים מבחינה מסחרית כאשר השוק המרכזי של החברה נשאר ארה"ב. למבורגיני מופצת כיום ב-50 מדינות ברחבי העולם על ידי קרוב ל-160 סוכנויות.

התחזית ל-2019 נראית מבטיחה מבחינת המספרים, אולם בחלון לעתיד, נספר כי החברה עדין שוקלת לייצר מכונית GT ארבעה מושבים בסגנון פרארי GTC4 לוסו, וכן בוחנים התכנות ליורש אמיתי ל-LMOO2, כלומר רכב שטח מיומן הרחק מהכביש הסלול ומפואר שיתחרה בין היתר במרצדס G63AMG. פרארי, תציג את הקרוסאובר הראשון בתולודותיה, ה-Purosangue בשלהי שנת 2021 עם השקה רשמית בשנה שלאחר מכן.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!