יש איזה גרעין של נוסטלגיות בעובדה שבעתיד הרחוק עשויה חברת Goodyear לנסוק שוב פעם לשחקים עם מוצר מהפכני שיכול לשנות את פני תעשיית הרכב והשיווק. המותג האמריקני שנולד לפני 120 שנה חתום על אחד הסמלים הנצפים בשמי ארה"ב שמרחף עשרות שנים מעל תחרויות ספורט ואירועים מוטורים מאז 1925 כאשר הטיסו את ה'-בלימפ' (ספינת האוויר) עליה התנוסס לוגו החברה באותיות ענק. כל זה היה אתמול, אבל העתיד נראה לא פחות מעניין.
גודייר, או 'גודייר-טיירס' (צמיגי גודייר) הייתה ספקית הצמיגים המוצלחת ביותר (מבחינת תארים) לסבב הפורמולה 1 עד לפרישתם ב-1998. כך שהודעה על השקת צמיגים חדשים במסגרת תערוכת רכב בינלאומית היא אירוע שכרוך בהרבה הכנות מול יצרני הרכב. החברה האמריקנית נדדה לז'נבה עם 2 פיתוחים טכנולוגיים חשובים, אחד מהם עבור נהגי מכוניות הספורט-טורינג הקיימים ואילו המוצר השני מיועד ליום שבו תהיינה מכוניות מעופפות המחייבות המראה ונחיתה בטוחה וכן שיטוט נינוח בינינו, על הכבישים.
סדרת הצמיגים החדשים והקונבציונלים הם במשפחת ה-EAGLE F1 ב-3 דגמים: צמיג ה-SUPER, צמיג ה-SUPER ספורט R וצמיג ה-SUPER SPORT RS. קיימת הבחנה ברורה במאפיינים שלהם, כאשר הראשון מכויל לווסרסטיליות מרבית בנהיגה ספורטיבית עם חדות גבוהה מאוד ופינוי מהיר של מים בכבישים רטובים. הצמיג השני מיועד לשיפור האחיזה על כבישים יבשים ואמור לספק האטה מבוקרת יותר בתנאים תובעניים, בעוד הצמיג הממוקד ביותר הוא האחרון עם כיול ייחודי לנהיגה על מסלול מירוצים. לדברי גודייר, זה הצמיג המתקדם ביותר עבור מי שמכלה את זמנו הפנוי ב'ימי מסלול' בזכות עמידותו הגבוהה בלחצים משתנים. אלה יהיו זמינים כבר במהלך שנת 2019.
אבל הפיתוח החדשני ביותר של גודייר בשנים האחרונות נגזר מעולם התעופה; זהו ה-AERO, למעשה צמיג העתיד עבור המכונית המעופפת. הוא מוצג כפריט אב-טיפוס רעיוני בז'נבה עם מערכות מורכבות שכוללות שימוש בחיישנים ובקרת אינטליגנציה מלאכותית שיסייעו לפקח אחר עמידותו על הקרקע ובאוויר . גודייר פיתחה את הצמיג במרכז שלה בלוקסמבורג במטרה ל"עורר דיון נוקב אודות מערכות תחבורה מתקדמות" בלב ליבה של תערוכת רכב אירופית.
ה-AERO אמנם עגול, אבל הוא לא דומה כמעט במאומה לצמיג רגיל מלבד העובדה שהוא מסתובב על חישוק; אין בו אוויר והוא עשוי מרצועת מניפות קשיחות. אלה מתפקדות בתור בולם השיכוך העיקרי של הצמיג על הכביש מול בורות ומהמורות, אבל הפטנט המעניין פה טמון בתפקודו המשני - להעניק לרכב המראה אנכית תוך כדי תנועה, וכך להשתלב במסלול אווירי שמיועד למכוניות - בלי לעצור את כלי הרכב על הקרקע.
מומחים בארה"ב אומרים שהצמיג מרתק, אבל מביעים ספק אם באמת יוכל לעמוד בעומסים המגוונים שכרוכים בנסיעה על הכביש, מול כוחות המראה ונחיתה ותנועה סיבובית על הצירים. פרופ' אלה אטקינס, מומחית להנדסת חלל מאוניברסיטת מישיגן אומרת לחדשות NBC כי גם לטעמה הפיתוח מעורר סקרנות, אבל יש לו מגבלות פיזיות - כמו בימים קדומים בהם הצמיג היה עשוי מגומי מלא (כיום הצמיגים סינטטים למחצה). "כמה בטיחותית יכולה להיות מכונית עם צמיגי 'מודל T' (בהקצנה), אפילו עם חיישנים זעירים ומערכות AI מתוחכמות של המאה ה-21?"
כך או אחרת, גודייר היא רק אחת מכמה יזמים/ספקים שזיהו עניין הולך וגדל במכונית מעופפת. גם אם הדרך לשם עוד רצופה חסמים ונראית בהפקות ה-CGI שלהם כמו קטע מתוך סרט עתידני של ספילברג, מסתבר שיש חברות שכבר מוכנות ליום שבו מכונית מעופפת לא תהיה רק בגדר מדע בדיוני.