לאט לאט מקלפת סקודה את שכבות השמרנות וצוללת לאחד השלבים הדרמטיים ביותר בהתפתחותה בעשור האחרון - הקפיצה לעידן החשמלי. היא לא צריכה כמובן לחולל את המהפכה הזו בכוחות עצמה או להיות מוטרדת מעניניים כלכליים - הפלטפורמה המסתגלת של בעלת הבית פולקסווגן, ה-MEB זמינה לכל מכונית עתידית שלה, ואחד מכלי הרכב הראשונים שמחביא את הרצפה המתוחכמת של הקונצרן נחשף בתערוכת הרכב בז'נבה השבוע, ה-סקודה ויז'ן iV.
ה-ויז'ן הוא ציון דרך אסטרטגי בתולדות סקודה לא רק מבחינה טכנולוגית אלא גם במישור העיצובי. סקודה מנסה כבר שנים ארוכות לפצח מה בדיוק מושך את הלקוחות של הקרוסאוברים המובילים באירופה ולמרות שקארוק, קודיאק ו-קאמיק החדש (שהוצג בגרסתו האירופית בתערוכה) בהחלט נראים מודרניים ומשדרים חדשנות, חסרה שם מידה מסוימת של ליברליות בין קווי המתאר הרבועים שלהם.
אם לשפוט לפי התוצאה שלפנינו אז בעוד שנתיים בערך נראה סקודה הרבה יותר חצופה ומחוטבת שמנסה להתכתב עם רכבי היוקרה הגרמנים. חלק מהדגמים האחרונים של סקודה, בהם סקאלה העממי כבר הספיקו לאמץ היבטים מסוימים מההופעה הזו אבל אנחנו רק בתחילתו של שינוי. הויז'ן גם צועד בעקבות מותגי היוקרה עם תקרה מכופפת בסגנון 4 דלתות דמוי-קופה וחלונות נטולי מסגרת למראה נקי ואלגנטי, ויכול להיות שגרסאות מפוארות שלו תצאנה מרצפת ההרכבה עם מצלמות במקום מראות צד, כך רומזים בסקודה.
כפי שנגזר מהפלטפורמה אפשר למתוח את המידות לכל כיוון רצוי, ובעיקר - לרווח את הקבינה בהעדרו של מנוע בערה בחרטום. הויז'ן הוא כמובן רכב עם מערכת הנעה ידידותית לסביבה; בקרביים שלו תמצאו 2 מנועים חשמליים בשני הסרנים עם הנעה כפולה וסוללות ליתיום איון קומפקטיות 83 קילוואט שתולות ברצפה. טווח הנסיעה המרבי של המערכת הוא בערך 480-500 קילומטרים על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מציאותיים) והוא מחלץ 300 כ"ס. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-6 שניות.
סקודה זוממת 10 כלי רכב חשמליים עד 2022 ועוד לפני כן, אנחנו נראה השנה את סקודה סופרב בגרסת פלאג-אין היברידית לקראת השקתה הרשמית ב-2020. איפשהו בין כל החשיפות של המותג הצ'כי תצא לדרך גם סקודה סיטיגו חשמלית לחלוטין. העתיד נראה טוב.