אולי נדמה לכם שהיא נמצאת כאן מאז ומתמיד כי היא להיט המכירות העולמי של
פורשה, אבל למעל האמת היא הגיעה לעולם רק ב-2015 וכבר אז היא הפכה להיות הדגם הנמכר ביותר של יצרנית המכוניות הגרמנית מווייסאך. הלקוחות בארה"ב הם הלחם והחמאה של
פורשה שמוכרת שם יותר מ-100 אלף מכוניות בשנה. אם ניקח את השוק האמריקאי כמודל הכי חשוב אז נראה כי המקאן אכן להיט ולא רק סיסמא. המכונית תופסת יותר מ-40% מהמכירות בארה"ב עם 57,202 מקאנים שעלו על כבישי אמריקה ב-2018 בלבד. אנחנו בטוחים שהגרמנים מכירים את הביטוי "סוס מנצח לא מחליפים" אבל למרות זאת הם הודיעו השבוע כי הדור הבא של המקאן יוחלף כולו וה-SUV הפופולארי יהפוך למכונית חשמלית.
הציטוט המדויק מתוך ההודעה של
פורשה אומר: "הפורשה מקאן תהיה יריית הפתיחה שלנו מהאקדח החשמלי" והמכונית תחל את שלב הייצור במפעלים בלייפציג בתחילת 2020. המכונית תיבנה על גבי הפלטפורמה החשמלית החדשה של
פורשה שנקראת PPE פותחה יחד עם אאודי והיא תשמש את שני היצרנים הגרמניים לבניית המכוניות החשמליות שלהם בשנים הבאות.
פורשה הודיעו כי המכונית תהיה הראשונה שתכיל מערכת טעינה מהירה בשיעור 800 וולט, מה שיקצר משמעותית את משך הטעינה שלה. היצרן הגרמני ישקיע 6 מיליארד יורו לפיתוח מכוניות חשמליות עד לשנת 2022 במטרה להפוך 50% מצי המכוניות של
פורשה לחשמליות עד שנת 2025.
המקאן לא תהיה החשמלית הראשונה של
פורשה, בסוף השנה יתחילו בפורשה לשווק את הטייקאן האקזוטית שנולדה תחת שם קוד Mission E והיא מיועדת להיאבק בטסלה מודל S האמריקאית. הטאייקן הראשונה תהיה בתצורת סדאן אבל בפורשה כבר הכינו גרסת קרוסאובר מסקרנת שנקראת Cross Turismo וטרם פורסם מתי היא תגיע לשיווק.