בכל מעבר דורות בין הקונסולות מבית סוני ומיקרוסופט, חברות המשחקים מוצאות את עצמן במצב בו הן צריכות לפתח את אותו המשחק על מספר פלטפורמות שונות. עד כה הכל בסדר, זהו מהלך שקורה כבר עשרות שנים, וכמובן החברה שמוציאה את המשחק, רוצה למכור כמה שיותר עותקים.
הבעיה בלפתח על מספר פלטפורמות, היא היכולת להתאים את דרישות המשחק לאותה חומרה שבה רצה הפלטפורמה. כך שהגיוני לחלוטין שדור הקונסולות הישן יקבל סוג של שנמוך ביכולות הגראפיות של המשחק וגם לפעמים עם תוכן או פיצ'רים מיוחדים שפשוט לא זמין בגרסה הישנה. הבעיה פחות קיימת על המחשב האישי, מכיוון שמבחינת פוטנציאל יכולת, המחשב יכול להריץ כל משחק שקיים על הקונסולה עם הביצועים שגיימר יכול לקבל. אבל כל זה בהנחה שלאותו גיימר יש את החומרה החזקה ביותר וגם היקרה ביותר.
בשנים האחרונות, חברת 2K מציעה את גרסת הדור הישן של ההקונסולות בסדרת הכדורסל שלה, NBA2K, במחשב האישי. ושוב, שחקני המחשב לא יוכלו לחוות את הגרסה הנוכחית של המשחק הזה. כפי שאישרו ב-2K, גרסת המחשב האישי של NBA2K23 תתבסס על גרסת הקונסולה מהדור הישן.
הגרסה לדור הקונסולות החדש, מגיעה עם מספר שיפורים טכניים שלשחקני המחשב שוב לא תהיה גישה אליהם, לעומת למי שמשחק בגרסת הקונסולה יש את הגרסה העדכנית והטובה ביותר. מ-2K נמסר: "זהו היבט שהצוות לקח ללב וימשיך לחקור כיצד להתקדם בעתיד. אבל לעת עתה, המטרה שלנו היא לוודא שה-NBA 2K23 מותאם לקונסולות ה-PS5 וה-Xbox Series X/S החדשות, ובמקביל לוודא שחווית המשחק תישאר רעננה וחדשנית עבור שחקנים בפלטפורמות אחרות."
מה שבאמת מצחיק כאן הוא ש-2K השתמשו באותו תירוץ שבו השתמשו ב-NBA 2K22. מקרה זה הוא בדיוק מה שקורה עם חברת EA ומשחקי פיפ"א שלה בשנים האחרונות, שחקני המחשב שחקנים סוג ב'. הסיבה היא ככל הנראה חישוב כספי, האם המשחק מוכר מספיק יחידות על המחשב שיהיה שווה להתאים את כל האפשרויות שיש בקונסולות מהדור החדש. מצד שני המכירות אכן יכולות להיפגע כי שחקני המחשב לא מקבלים את הגרסה העדכנית ביותר. בנוסף לכך, כמו בשנה שעברה, סביר להניח שזה יגרום לסערה בקרב אלה שיבחרו לשחק 2K23 במחשב. אך כמו בשנה שעברה ככל הנראה זה לא ישנה יותר מדי ל-2K, מכיוון שהיסטוריה שחוזרת על עצמה.