רוקסטאר משחררת תיקון מסיבי למהדורת החידושים של GTA

העדכון החדש מתקן יותר מ-100 באגים על שלושת הכותרים

מערכת אתר ערוץ הספורט
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לאלו שחיים על הירח, סיכום קצר של החודש האחרון: GTA Trilogy: The Definitive Edition הושק מוקדם יותר החודש, והיתה לו התחלה מאוד מאוד לא נעימה. למשחק הייתה השקה גסה. המשחקים פשוט היו מפוצצים (כן מפוצצים) בבאגים, אנשים לא הבינו איך המוצרים האלה עברו QA.

בנוסף אינספור תקלות וכמובן בעיות התחברות למשחקים עקב הרצון של המפתחים שהכל יהיה אונליין ויעבור דרך הלאנצ'ר של החברה. רק שבוע לאחר מכן, Rockstar התייחסה לבעיה והבטיחה לספק תיקונים לעבודה לקראת הפיכת המשחק למוצר האמיתי שמגיע למעריצים. נראה שרבים מהתיקונים מנקים כמה מהבעיות היותר חשובות במשחקים שאתם בטח כבר ראיתם כ-Memes ברחבי הרשת. הרבה מהתיקונים נוגעים לגשם, שגיאות כתיב רבות תוקנו ככל הנראה, תיקונים לפנים של CJ שמסתירים את המצלמה בסן אנדרס ועוד.

כדי להכניס הכל למספרים, רוקסטר מדווחים כי רק בעדכון זה יותר מ-100 באגים תוקנו במשחקים, 117 ליתר דיוק. שוב הרשת שואלת...איך המשחקים האלה עברו בדיקות QA?!. הערות התיקון המלאות עבור עדכון גרסה 1.03 הן ארוכות, ומדברות על שלושת המשחקים בטרילוגיה בקונסולת דור העבר והנוכחי:הסוני פלייסטיישן 4 ו-5, אקס בוקס One ו-Series S/X, וכמו גם למחשב האישי. לאלו אשר מעוניינים לדעת מה הרשימה המלאה של התיקונים, ללחוץ כאן.

התיקון של גרסה 1.03 הוא העדכון השני לטרילוגיית המחודש, הראשון הוא התיקון של גרסה 1.02 ששוחרר ב-20 בנובמבר ותיקן 64 באגים. בניסיון לתקן עם בסיס השחקנים המתוסכל שלה, Rockstar פרסמה התנצלות בעקבות התיקון הראשון והציעה את הגרסאות הקלאסיות של GTA III, Vice City ו-San Andreas לשחקנים שקנו את הטרילוגיה דרך חנות המשחקים של Rockstar.

לדברי המפיצה, ההצעה היא בחינם ותימשך עד יוני 2022. פעולה זו מאוד שונה ממה שקרה כמה חודשים לפני זה שרוקסטאר החליטה על הסיר את המשחקים הללו מכל החנויות הדיגיטליות ללא אזהרה ביום ההכרזה הרשמית של טרילוגיית החידושים GTA. מסע הטעויות הטיפשיות של רוקסטאר ו-Take Two לא נגמר פה, ובאותו שבוע שהחברה הייתה תחת מתקפה עקב השחרור המאכזב של המשחקים, החליטו הראשים החכמים בחברה להטמיע מערכת DRM בכותר הישן, LA Noire, שיצא כמעט לפני עשור. כמובן שמהלך זה רק גרם לעוד כעס מקהל המעריצים של החברה.

נסיים בכך שאמנם ראוי לשבח שרוקסטאר שהצליחה להפיץ את התיקונים האלה כל כך מהר, אבל חייבים לתהות איך הטרילוגיה יצאה אי פעם במצב כל כך מצער דווקא מחברה כל כך אהובה שלאורך ההיסטוריה שחררה משחקים מדהימים ומצליחים אחד אחרי השני.

עם זאת, בעולם הגיימינג היום זה נראה שאין היום חברה גדולה אחת שבאמת מוציאה משחק ללא תיקון באגים מידי ביום הראשון. באטלפילד 2042 והיילו Infinite הם הדוגמה הטוב ביותר לכך שמשחקים היום פשוט יוצאים במצב "בטא" והקונים הראשונים של הכותרים האלה מתפקדים כטסטרים למשחקים לא אפויים.