כבר לא ילד, Steam חוגג 18 שנה

חנות המשחקים של Valve, שיצאה בשנת 2003, כבר יכולה להצביע

ניר אימבר
ניר אימבר

תגיות: SteamValveגיימינג

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

Steam, פלטפורמת המשחקים הדיגיטליות הגדולה ביותר למחשבים אישיים, הושקה לציבור לפני 18 שנים, ב-12 בספטמבר 2003.   בתור משתמש המחובר לפלטפורמה כבר 17 וחצי שנים (נרשמתי כ-4 חודשים מאוחר יותר) רק כעת אני מבין כמה התוכנה הזאת מבוגרת, וכתוספת...כמה אני הזדקנתי.

כש-Valve השיקה את סטים, שחקנים הכוללים אותי ואת חברי, העדיפו להישאר תחת שרתי המשחק הישנים של WOW Servers, שבאותו זמן היו יותר יציבים, ורוב המשחקים התחרותיים עדיין היו עליהם, ובכלל מי אוהב שינוי?
זה היה קצת אסון. שרתים התמוטטו. שחקנים לא הצליחו להיכנס לשרתים או משחקים, ולא היה הרבה מה למצוא בפלטפורמה מלבד כמה כותרים של Valve וממשק משתמש שאז היה נראה נורא.

העניינים השתפרו מאז, והרעיון שאנחנו נאלצים להתחבר לחשבון שלנו כל פעם שאנחנו נרצה לקנות או לשחק במשחק, לא התאים לצורת חשיבה שלנו דאז.
גם קשה לזכור עכשיו את השלל הבעיות שהגיעו עם הפלטפורמה. מיותר לציין שאנשים לא חיבבו יותר מידי את Valve באותה תקופה.

 

אבל ככל שהזמנים עברו ו-Valve שיפרה את השירות, הציעה משחקים של חברות צד שלישי, והחלה לבצע מכירות עונתיות, אנשים נפתחו יותר לרעיון.  פתאום הכל נגיש והכל במקום אחר. Valve גם לא נחה על זרעי הדפנה וכל שנה ושנה הוציאה עוד עדכונים ועוד כלים למפתחי המשחקים כדי שתמיד תהיה להם לפחות את האופציה להטמיע כמה שיותר תכנים במשחקיהם תחת ה-API של סטים.

כתוצאה מכך לחברה היו יותר מ-10 מיליון משתמשים כבר ב-2007, שלוש שנים אחרי ההשקה, ומאז תחילת שנת 2021 המספרים כבר קפצו ל-120 מיליון משתמשים.
אה, עוד נתון מעניין: כרגע, ישנם למעלה מ -50,000 משחקים בסטים כאשר 7,258 מתוכם נפתחו רק השנה.

 

גילוי נאות: אם לא הבנתם, אני אחד שמאוד מעריך את Valve ואת הפלטפורמה שיצרה. נכון שאף חברה גדולה לא חפה מאשמה אך לאורך השנים אחת החברות היחידות שבאמת אפשר לומר שפועלת "לטובת הגיימרים" ופחות "לטובת המפיצות והמשקיעים" זו ללא שום ספק Valve.

אני אמנם לא אוהב את משחק הקלפים שלהם Artifact, ואין לי ערכת מציאות מדומה בשביל Half Life Alyx, אך אני מבין שהדגש הגדול בחברה תמיד יהיה בניסיונות העובדים לקדם את עולם הגיימינג מבחינה טכונולוגית, ולהבין מה השחקנים\הצרכנים באמת רוצים.

נ.ב: אחת האפשרויות המגניבות בסטים היא היכולת לראות את כל היסטוריית קניית או הפעלת המשחקים שאותו משתמש קנה, פשפשתי קצת במשתמש שלי וזה מה שמצאתי:  Half-Life Platinum Pack - 8th of February 2004. תודה רבה לסטים ומזל טוב.