בקרוב: פיג'ו 5008 חשמלי

פיג'ו 3008 בדור השלישי נחשף לפני כחודשיים, אך היצרנית לא ממהרת עם ה-5008. מתי הוא יוצג?

בועז קורפל
בועז קורפל
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שהשיקה את ה-e-3008 החשמלית שתיבנה על פלטפורמה חדשה של סטלנטיס שנקראת STLA שמאפשרת התקנת מארז סוללות גדול ואפשרות נסיעה של 700 ק"מ בין הטעינות בתקן WLTP ובתנאים ספציפיים, הגיע הזמן לדאוג גם לאחות הגדולה במשפחה שתוצג בחודש אוגוסט בשנה הבאה (גם) כחשמלית על אותה פלטפורמה ועם אותה טכנולוגיה.

דגם ה-5008 הפציע אי שם בשנת 2009 כדגם מיניואן והדור השני של המכונית הושק בשנת 2016 כרכב עם שבעה מקומות עם מערכת חשמלית של 48 וולט, קרי מיילד היבריד וללא גרסה חשמלית או פלאג אין אלא עם מנוע שלוש בוכנות בנפח 1.2 ליטר בהספק 136 כוחות סוס שלדברי פיג'ו באותם זמנים הביא להקטנה של 15% בפליטת מזהמים.

פיג'ו e-3008
פיג'ו e-3008
יתכן והשיקול של פיג'ו לחכות עם ה-5008 לשנה הבאה היה להמתין עד לסיום הפיתוח של הפלטפורמה החדשה ולהודיע לעולם שהיא תגיע עם הדגם הכי נמכר, ה-3008, ורק לאחר מכן להרחיב את השימוש בה גם לדגמים אחרים לרבות הקרוסאובר הגדול ביותר שמציע שבעה מקומות ישיבה. המכירות של ה-3008 החדשה שעברה מהפיכה חשמלית וגם שינוי עיצוב ותכנון פנימי עם טכנולוגיה חדשה וחומרים שלא היו מביישים דגמי פרימיום יתחילו ממש בתחילת 2024 באירופה והיצרן הצרפתי מאמין כי לפחות 50 אחוזים מהמכירות של ה-3008 שתיוצר גם עם גרסאות הנעה אחרות, תהיינה מהדגם החשמלי המלא למרות שהמחיר הרשמי טרם פורסם.
לינדה ג'קסון, מנכ"לית המותג אמרה כי לפי התכניות של סטלנטיס, פיג'ו תמכור רק דגמים חשמליים בשנת 2030. למרות שה-5008 איננו הדגם הכי נמכר, בפיג'ו מתייחסים להשקה שלו כאחד האירועים החשובים ביותר של פיג'ו ב-2024 לצד השקת הפיג'ו e-408 בספטמבר שנה הבאה. התחזיות של סטלנטיס לגבי המכירות של כלי רכב עם הפלטפורמה החדשה מדברות על שני מיליון מכוניות מדי שנה מדגמים שונים בסה"כ. המכירות של ה-5008 מתחילת השנה ועד סוף חודש ספטמבר עומדות על 34,560 מכוניות וזהו גידול משמעותי ביחס למכירות בתקופה המקבילה ב-2022 אז נמכרו 26,425 מכוניות.
פיג'ו 5008, דור 2
פיג'ו 5008, דור 2