עדכוני טווח לסקודה אנייק

הקרוסאובר החשמלי מקבל מיני-שדרוגים במערכות החשמל והבידור

תגיות: סקודה

עמית מרצ'לי
שנה גודל פונט א א א א

במובנים מסוימים, המכוניות של ימינו הן ״מחשב על גלגלים״, עדכוני תוכנה, OTA שנשלחים מרחוק משפרים את חוויית המשתמש ותפעול המערכות השונות ללא צורך בהגעה למרכזי השירות. קל וחומר, כשמדובר במכוניות חשמליות, שם היצרן יכול לא רק להוסיף תכונות חדשות אלא גם לשפר את הקיים ובעצם לשדרג את המוצר בעלות מבוקרת. מהזווית הזאת מגיעה בשורה מסקודה שמכריזה על גרסת תוכנה חדשה (ME3) לדגם האניאק IV, ה- SUV החשמלי הראשון מתוצרתה.

שיפור לטווח הנסיעה וליעילות הסוללות
גם ללא התוספת, טווח הנסיעה של האניאק הוא בין השימושיים בקטגוריה שחוצה את רף ה-500  ק״מ. אבל מי מאתנו שיש בידו רכב חשמלי יסרב לעוד כמה קילומטרים על מד הסוללה. תוספת הטווח מתאפשרת הודות לניהול תרמי משופר של מערך הסוללות, בסיועה בקרת שמירת הטמפרטורה נכנסת לפעולה מוקדם מבעבר ועובדת באופן רציף למשך זמן רב יותר. בפועל דגם ה IV60 (שבשלב זה משווק בישראל ביבוא מקביל בלבד) יהנה מטווח נסיעה בתקן  WLTP של עד 416 ק״מ במקום 412 ק״מ, דגם ה IV80 עם הסוללה המוגדלת יוכל לנסוע כעת עד 544 ק״מ במקום 535 ק״מ טרום העדכון. בנוסף, בסקודה מאפשרים כעת להפעיל מצב 'שמירת תחזוקת סוללה' אשר יגביל את טעינת הסוללות ל-80% וימתן את עוצמת הטעינה המהירה (DC) במטרה לשמור על יעילות מארז הסוללות לטווח הארוך.

רענון לממשקי המולטימידה
לוח המחוונים הדיגיטלי 'Virtual Cockpit' והתצוגה העילית עברו רענון קל וכעת מציעים גרפיקה משופרת המאפשרת בין היתר הצגה של עצמים המקיפים את המכונית בצורה אינטואיטיבית והקרנה חדה יותר, ברזולוציה משופרת של נתיב הנסיעה על השמשה הקדמית, וזאת בזמן שימוש במערכת הניווט. כמו כן, בעזרת ליטוש תוכנתי בלבד הצליחו בסקודה להגביר את הבהירות ולכוון מחדש את הניגודיות של מצלמת הרוורס שמסוגלת להציג תמונה ברורה ואיכותית מבעבר - בעיה של לא מעט יצרני רכב.  

איך מתקינים?
סקודה אניאק IV80 נחתה בישראל בחודש אוקטובר האחרון ומתומחרת בין - 189,99 שקלים לגרסת הכניסה ועד 260,990 שקלים לגרסת ספורטליין הבכירה. לדברי היצרן, החל מאמצע השנה הנוכחית תמסרנה מכוניות שמריצות את הגרסה העדכנית ביותר ישירות מהמפעל. כלומר לקוחות שקיבלו את המכונית טרם שחרור העדכון יוכלו לבצע אותו במרכזי השירות ללא עלות.