המקצוענית: מרצדס SL-AMG חדשה

מכונית הביצועים היוקרתית מגרמניה חזקה יותר, קלה יותר ומתוחכמת. אולי האחרונה עם מנוע בנזין מסורתי

תגיות: מרצדס

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

כבר לא נשארו יותר מדי סימני שאלה לגבי הכוון אליו זורמים רכבי הביצועים של מותגי היוקרה. בין אם אלה יהיו היברידים למחצה או חשמליים "מלא על מלא" בשנים הקרובות, את הדלק בצינורות יחליפו בהדרגה מוליכים ושבבים, סוללות ובקרות טעינה כשברקע לא בוקעים נהמות צילינדרים אלא ממד צליל מלאכותי מהרמקולים. גם במרצדס הכריזו לאחרונה שחטיבת AMG עוברת הסבה לחשמל ואף הציגו דגם ספורט ממוקד מסדרת GT קופה, אולם בינתיים הם מנסים לשמר את אחד המוסדות הגדולים ביותר של היצרן בעשורים האחרונים קרוב למקורות - מרצדס SL. 

מרצדס מתארת ​​את ה-SL החדשה כדגם 'פרפורמנס לאקשרי' המשלב את תכונותיו של דגם ה-GT היוקרתי של חטיבת AMG עם חווית הנהיגה המשובחת שכל כך מאפיינת מכונית פתוחה בסידור של 2+2 (אם כי המושבים מאחור על תקן קישוט).  ה-SL בנויה על שלד אלומיניום חדש, מחוזק בחומרים מרוכבים שמעניקים לה עמידות גדולה ב-50% בפני עומסים וכוחות פיתול, ומהנדסיה אומרים כי מלבד מערכת ההנעה, ה-SL לא חולקת שום רכיב עם ה-SL הקודמת או עם ה-AMG GT Roadster, כך שזו מכונית בעלת זהות ייחודית, לשיטתם.

בכל הנוגע לממדים אין הרבה שינויים; עם אורך של 4.71 מ' ה-SL החדשה ארוכה ב-13 ס"מ מה-SL הקודמת, גובהה 1.36 והיא רחבה גם ב-4 סנטימטרים מלפני כן. גם בסיס הגלגלים רושם צמיחה וזה גדול  ב-11 ס"מ שלמים. מבחינת תא המטען והשימושיות, כמובן שה-SL איננה מכונית יומרנית -  ניתן לאחסן מאחורי זוג המושבים 213 עד 240 ליטר במקסימום ובסביבת התפעול מקומות אחסנה בודדים. הגג מעל הראשים עשוי בד, קל ב-21 ק"ג מתקרת הפלדה של כל הדורות הקודמים (לאורך 20 שנה) והוא מאופסן מאחור; ניתן לפתוח או לסגור אותו תוך 15 שניות במהירות מוגבלת של עד 60 קמ"ש.

מעריצי הקלאסיקות של מרצדס, ובמיוחד שוחרי ה-300 SL יזהו את מקורות ההשראה של ה-SL החדשה. ל-SL שתי בליטות על מכסה המנוע, ובשבכה אזכורים ל-W194 '300 SL' משנת 1952, שכן לדגם התחרותי היו ארבעה עשר פסים אנכיים בגריל (סדרת ה-SL התחילה כמכונית מירוץ). עוד בצד המחוות, ידיות שקועות בדלתות - גם ל-300 SL היו כאלה - יחד עם פנסי ה-Digital Light LED והפנסים האחוריים הדקיקים שנותנים לה את הניגודים המודרניים. 

בבוא העת תהיה ל-SL מהדורת E Performance היברידית כפי שהוצגה לאחרונה על ה-AMG GT 4. אולם עד שהגרסה ההיברידית הזו תהיה זמינה, ה-SL צמודה לתחנת הדלק, תרתי משמע.  

בחרטום של ה-SL 63 מאוכלס מנוע ביטורבו בנפח 4.0 V8 בהספק של 585 כ"ס ו-81 קג"מ עם הנעה כפולה 4-מאטיק מוצמד אל תיבת הילוכים אוטומטית 9-מהירויות. ה-SL מנפקת, למרות משקל שנושק ל-2 טון, דהירה ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות ומהירות מרבית של 315 קמ"ש. במקביל אל כל השיפורים למערכות הבלימה, הבולמים וההיגוי, ל-SL מתלים אדפטיביים עם ייצוב אקטיבי לצמצום זווית הגלגול. אם היא קצת גדולה עליכם, אז מתחת ל-SL63 אפשר לבחור ב-55 AMG 4Matic, שחוזרת לשורות אחרי הפוגה ממושכת. הגרסה הזו, "לבעלי לב חלש" מספקת 476 כ"ס צנועים ו-71 קג"מ, משחררים אותה מהמקום ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות ועד מהירות מרבית של 295 קמ"ש. בקיצור אין במה להתבייש, ויתר על כן, גם ה-SL 55 AMG מצוידת במערכת הבולמים האדפטיבית, אולם ללא מערכת ייצוב זווית גלגול כמו בדגם הבכיר.

חלל הפנים מיישר קו עם S קלאס ודומותיה מהדור האחרון; פתחי מיזוג בהשראת טורבינה, עור, זמש, קרבון, אלומיניום ועוד דיפונים מהודרים עוטפים את הנהג והנוסע לצידו. ל-SL יש גם מסך מגע גדול בגודל 11.9 אינץ' שיש בו אפשרות לשנות את זווית הצפיה; הוא יכול להטות בין 12 ל-32 מעלות כדי למנוע השתקפות. מערכת המידע והבידור משלבת אפליקציית AMG Track Pace, המאפשרת, בין היתר, להציג את כל הטלמטריה המתייחסת לימי מסלול. מערכת הזכרון כוללת מאגר של מסלולים מתועדים מראש כמו ספא או הנורדשלייפה (המקטע הצפוני של הנובורגרינג) וכן ניתן אפילו להקליט מסלול לאחר נסיעה בו, כך שתצוגת העלית מציינת בפניכם נקודות בלימה וזווית עיקולים. לאחר שנקבע זמן הקפה  אפשר לעקוב אחר קו המירוץ באמצעות מציאות רבודה. פונקציות שבעבר היו קיימות רק במשחקי וידאו.

ה-SL דור 8 חוזרת כמעט 70 שנה אחורה בזמן כדי לשחזר חלק מאבני היסוד של הדגם המקורי, עם דגשים על חווית נהיגה ספורטיבית ששמה את הנהג במרכז, ולכן במרצדס הפקידו אותה בידיה של חטיבת AMG מההתחלה ועד הסוף. מהרבה בחינות, היא כנראה גוזרת מוות על ה-AMG GT, מכונית בעלת נוכחות מרשימה אבל מאז 2014 לא ממש הצליחה לסחוף אחריה הרבה נהגים. המחירים ל-SL AMG יחלו באזור ה-100 אלף דולר לגרסאות הבסיסיות שלה. בישראל, כנראה ב-2022.