סאנגיונג ניצלה מקריסה?

חברת סטארט אפ עשויה לרכוש את המותג הקוריאני תמורת נזיד עדשים

תגיות: סאנגיונג

ניר בן טובים
סאנגיונג. מתקשה (צילום: Getty)
סאנגיונג. מתקשה (צילום: Getty)
שנה גודל פונט א א א א

מותגי רכב שנולדו בדרום קוריאה אינם ערובה להצלחה, ומקרה יונדאי-קיה אינו דומה לזה של חברת סאנגיונג מוטור שהוקמה לפני קרוב ל-70 שנה. כבר די הרבה זמן שהמותג הדרום קוריאני שקוע בחובות כבדים והוא נלחם בציפורניים להשיג דריסת רגל בשווקים שונים, כולל ישראל, בגבולותיה נמכרים יחידות מעטות של דגמיו היחידים - קוראנדו ורקסטון. 

גם באירופה, סאנגיונג לא בדיוק נחה על זרי הדפנה; בשנה שעברה נמכרו פחות מ-10,000 מכוניות של המותג בסך הכול. ברחבי העולם, היקף המכירות בשנה שעברה עמד על קצת יותר מ-100,000 מכוניות, ומספרים אלה גרמו לחברת האם Mahindra & Mahindra מהודו לחשב מסלול מחדש, עד שהכירו בעובדה שעליהם להיפטר מהמותג סופית אחרי שנרכש על ידם בשנת 2011. הדגם המצליח ביותר של סאנגיונג, עד היום היה טיבולי, ממנו נמסרו בשנת השיווק הראשונה (המלאה שלו) מעל 10,000 מכוניות באירופה.

אבל מי יציל את סאנגיונג מקריסה? נראה שחברת הזנק בשם 'אדיסון מוטורס' הדרום קוריאנית הגישה הצעה לרכישת החברה, כך מדווח עתון ה-Nikkei Asia. לפי פרסומי העתון,  אדיסון מוטורס מתכננת לרכוש את סאנגיונג בעלות של יותר מ-220 מיליון יורו, סכום סמלי למדי. עם זאת, אדיסון מוטורס איינה מוכרת בתעשיית הרכב, שכן מדובר בחברה צעירה המתמקדת בייצור אוטובוסים (עירוניים) מונעים חשמליים לשוק המקומי.

ככל הידוע, התכנית האסטרטגית של אדיסון מוטורס היא להפוך את סאנגיונג למותג חשמלי, תכנית שעל פניו לפחות נשמעת מוצלחת יותר משימוש בכלים מתבגרים. התחלה כבר יש להם בכל מקרה, שכן הדגם החשמלי הראשון כבר בדרך, קרוסאובר של משפחת ה-קורנאדו עם מערכת הנעה חשמלית. המותג עובד גם על שני רכבי כביש-שטח חדשים למדי בסגנון רטרו אודותיהם דיווחנו לאחרונה שגם עשויים לקבל הנעה חלופית.

בשורה התחתונה, יש מקום לתקווה עבור הדרום קוריאנים - אולי יוכלו לנקוט בצעדים שיחלצו אותם ממלתעות התחתית, עם בעלות חדשה שתדע לנווט אותם למקום של יציבות.