טסט-וולוג: פיג'ו 308 GT החדשה. משפחתית מהירה

פיג'ו 308 GT החדשה היא מכונית שרוצה לגרום לכם להתאהב מחדש בנהיגה בלי להתפשר על נוחות, אבזור או בטיחות. האם זה מצליח לה?

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

צילום ועריכה: ניר בן-טובים

הרבה זמן לקח לפיג'ו להבין כיצד לרקוח מחדש את הנוסחה שבזכותה הפכו למותג ספורט דומיננטי על הכביש הציבורי בתחילת שנות ה-80 וה-90. העניין הטעון הזה עלה בשיחה צפופה שלנו עם פרנקופיל שבעברו נכווה בגלל פיג'ו 207 GTi על רכישתה התחרט מדי יום, עד שנפרד ממנה תמורת נזיד עדשים בתום פחות משנה אחת. זו הייתה אחת התקופות החשוכות ביותר של קהילת המותג ויש מי שמכנים אותה אפיק "הגמילה" של PSA בין טכנולוגיות מיושנות לפלטפורמות מודרניות; הקהל הנאמן של החברה הצרפתית שילם את מחיר הבורדל הזה בחווית נהיגה פושרת למדי.  

היום כמעט ולא נותרו משקעים טראומטים על רקע פיתוח רצפות מודלאריות ושיתופי פעולה בינלאומיים, וכשמסתכלים על נפח הדגמים שפיג'ו הזניקה בשנים האחרונות ועל היקף ההצלחה שלהם – מובן לכל חובב רכב כיצד נפתח להם התאבון לבשל לנו מרקם של הרפתקות מוטוריות. אחת מהן היא גרסת ה-GT של פיג'ו 308 שנמכרת זה מספר שנים אבל מעולם לא שווקה בישראל בגרסת בנזין חזקה כל כך. הרעיון מאחוריה הוא לגשר בין הצרכים המשפחתיים הקונבציונליים לבין ריגושים דינמיים בעלי אופי ידידותי למשתמש הרגיל.      

במילים אחרות, יצאנו לשאול איפה חוצה הגבול בין GTI למכונית GT והאם הן חולקות ביניהן גנטיקה של הוט-האץ' אמתית. עלינו לציין כי דיווחים בצרפת מהימים האחרונים טוענים שהמכונית הזו עשויה להקבר תחת ערימה של תקנות זיהום אוויר מחמירות ולהיעלם מהסגל של פיג'ו. נחכה להתפתחויות קונקרטיות יותר לקראת הסתיו כדי לדעת מה תהיינה ההשלכות על עתיד משפחת ה-308. .

פיג'ו 308 GT

מידות:

א-4.25, ר-1.80, ג-1.45, ב.גלגלים -2.62 מ'.

תא מטען: 420 ל'

משקל: 1,280 ק"ג

מנוע: בנזין טורבו 1600 סמ"ק, הנעה קדמית

הספק: 225 כ"ס ב-5,500 סל"ד

מומנט: 30.6 קג"מ ב-1,900 סל"ד

תיבת הילוכים: אוטומטית 8 מהירויות יפנית (AISIN)

ביצועים:

0-100 קמ"ש (7.9 ש' - מבחן)

מהירות מרבית: 235 קמ"ש

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

מערכות בטיחות: התרעה על קרבה מסוכנת לעצמים, בלימה אוטומטית, מערכת לפיקוח על שטחים נסתרים במראות הצד, חיישני גשם ותאורה, מערכת תיקון היגוי אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, ,תאורה אדפטיבית, זיהוי תמרורים, בקרת עירנות ו-6 כריות אוויר. 

מחיר: 175 אלף שקלים (מחיר השקה: 169,000 שקלים).

 איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!