צילום ועריכה: ניר בן-טובים
ליונדאי תכניות גדולות (תרתי משמע) לקטגוריית מובילי הנוסעים. נכון להיום מוגדר סנטה-פה 2019 כ"ספינת הדגל" של היצרן הדרום קוריאני בישראל, אבל בארה"ב כבר הכשירו את הקרקע לעלייתו של יונדאי פאלסייד שירש את מקומו. רכב זה, לו 5 ס"מ נוספים על הסנטה-פה בבסיס הגלגלים יימכר עם סידור מודולארי ל-8 נוסעים ויכול תאורטית להתחרות גם במיניוואנים. הוא לא יהיה ממש יקר (35-40 אלף דולר) ובתמורה לכך הוא לוקח את יונדאי הכי גבוה שאפשר בסולם הסטטוס עבור המשפחה המורחבת.
פאלסייד לא כלול בתכנית האסטרטגית של 'כלמוביל', ולכן הסנטה-פה יהיה זמין בארץ לפחות בשנתיים הקרובות ואולי קצת מעבר לכך. זהו הדור הרביעי של ה-SUV הארוך של יונדאי והוא מצטרף לקו דגמים הולך ומתחזק של יונדאי שהתחיל עם ה-i30 טורבו, ה-i20, טוסון מרוענן, ה-I30 של חטיבת N ועוד מהדורות כאלה ואחרות שנמצאות כאן ועתידות להצטרף בהמשך השנה.
אבל האם הרכב המושקע ביותר של יונדאי עד כה נותן תמורה אטרקטיבית למחירים שמתחילים ברבע מיליון שקלים ומצפינים עד קרוב ל-300 אלף שקלים? הצטרפו אלינו לטסט-וולוג.
קישור למפרט מלא להורדה