אוטוטוקס הישראלית תהפוך את סיאול לאוטונומית

חברת ההזנק הטמיעה מערכת נהיגה אוטונומית דרגה 4 בקווי התחבורה הציבורית בדרום קוריאה

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

חברת אוטוטוקס (Autotalks) הישראלית מכפר נטר עושה הסטוריה בסאול. חברת ההזנק המקומית, שתחום התמחותה הוא תקשורת בין מכוניות ותקשורת בין כלי לרכב לתשתיות והסביבה (V2X) תספק לבירת קוריאה טכנולוגיות בטיחותיות עבור תחבורה ציבורית אוטונומית בדרגה 4, כך הודיעה לאחרונה. היתרון המשמעותי בשיטה זו טמון בשיתוף נתונים וערכים בין כלי תחבורה ותשתיות אלקטרוניות כגון מצלמות ובקרת צמתים על מנת לצמצם את מרחב הסיכונים בכבישים ולמנוע תאונות על ידי התרעה מוקדמת.    

הפרויקט, לדברי המפתחים הוא אחד הגדולים מתחומו בערים המרכזיות בעולם, ובמסגרתו התקינה אוטוטוקס מערכת משולבת V2X עם סייעני נהיגה חכמים (ADAS) ב-2,000 אוטובוסים באזור סאנגאם, הסמוכה לסיאול תחת מיזם Seoul City C-ITS. המטרה היא מצד אחד לתת לנוסעים תחושת בטחון עם מערכות הגנה שתפקידן להתערב במקרה חירום ובמקביל לספק גם להולכי הרגל קו הגנה, שכן חיישני אוטוטוקס והבקרות מזהים קרבה מסוכנת לאנשים, נסיעה בסמיכות לבתי ספר, קרבה לאזורים בהם שוהה אוכלוסייה מבוגרת, התאמה לתנאי כביש לא נאותים, מזג אוויר ועוד.

"אוטוטוקס מברכת את העיר סיאול ואת משרד התחבורה והתשתיות על קידום חזון העיר החכמה והבטוחה", מסר רם שלום, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק של Autotalks באסיה–פסיפיק. "באמצעות המהלך הנועז שנקטו בסיאול לקידום העיר החכמה והאמון שנתנו במערכת V2X המותקנת באוטובוסים, העיר קובעת סטנדרט חדש שערים אחרות ירצו ליישם. המהלך של סיאול ייתפש כמשנה את כללי המשחק על ידי ערים אחרות שמתקשות להתמודד עם החלטות טכנולוגיות ומאפשרות להססנות שלהן לעכב את ניידות העתיד".

החברה הישראלית שהוקמה ב-2008 מעסיקה 100 אנשים בכמה נקודות שונות בעולם, ועד כה גייסה 150 מיליון דולר לפעילותה בתחומי התקשורת והבטיחות בענף האוטו-טק, וכן משתפת פעולה עם חברות גדולות בעולם כולל Foxconn (שלאחרונה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם סטלנטיס). בשנה הקודמת הגדילה את מספר יצרני הרכב מולם עובדת לששה והיא עתידה להמשיך לייצר עבור גורמים שונים בתעשייה את שבבי ה-V2X פרי פיתוחה.