פורד ריינג'ר מתחבר לחשמל

היצרן האמריקני ישווק את הפיק אפ ריינג'ר עם מערכת פלאג-אין הייבריד

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פורד ריינג'ר הפך בחודשים האחרונים לפיק אפ הנמכר מסוגו באירופה, בעיקר על חשבון מותג Jeep (שהכריז שדגם הגלידאטור יבצע נסיגה מאירופה בשנה הבאה), וכדי לחזק את כוח המשיכה שלו בעיניהם הוא מקבל כעת מערכת הנעה חשמלית מסוג פלאג-אין הייבריד (PHEV).  גרסה זו תאפשר לפורד למצב אותו כמעט בנישה משל עצמו עם פניה גם ללקוח הפרטי. חשמל, משמעותו להתנייד בערים מסוימות שבהן נקנסים על זיהום אוויר של טנדרים ורכבי עבודה.  

ביצרן האמריקני משחררים תמונות ופרטים חלקיים אודותיו, אך מבטיחים שיכולת הגרירה/נשיאה והעבירות שלו תשמר גם עם סוללה גדולה וערימת חיווטים על הסיפון. הוא ישתמש במנוע ה-2.3 ל' טורבו בנזין אקובוסט המוכר של פורד בחיבור אל מנוע חשמלי וסוללה, כאשר ההספק המרבי יעמוד על 270 כ"ס בשידוך להנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה - 45 קילומטרים.

על מנת לייעל את התפקוד שלו הרחק מאזורים מחושמלים ומרושתים, פורד התקינה בקרת מתח המאפשרת לנצל את הסוללה לטובת כלים כבדים שבד"כ מחייבים שימוש בסוללות/מצברים ניידים או אפילו גנרטורים. הנהג יוכל גם לבחור, בין היתר איך לנצל את האנרגיה שמאוחסנת בסוללה, בין אם לנהיגה, לטעינות כלים שונים. 

"הלקוחות שלנו רוצים רכב מחושמל שמרשים מבחינת ביצועים ועלויות תפעול משתלמות מבלי לדלל את היתרונות האופייניים של טנדר", אומרים בחברה. "הפורד ריינג'ר PHEV אידיאלי לשימוש בעבודה כמו גם לפנאי ולמשפחות. הודות לכוח היברידי, הוא מרשים עם תכונות שטח מצוינות, מטען גדול וכוח משיכה עצום עבור נגררים כבדים. במקביל, הוא מאפשר גם נסיעות קצרות ללא זיהום אוויר".

נותר לראות כמה תעלה הגרסה החשמלית הנטענת של הריינג'ר. הגרסאות הקיימות באירופה עם מנוע בעירה זמינות במחירים בסיסיים של כ-40,200 עד 43,200 יורו. בארץ, הוא נמכר בגרסת ראפטור הקיצונית ב-475 אלף שקל. לא ברור אם ומתי נראה פה את גרסת הפלאג-אין ובכל מקרה, זה לא יהיה לפני 2025.