גראנדיר - גם רכב 4X4 חשמלי

היצרן הייחודי עתיד להיות מיובא לישראל על ידי קבוצת UMI, יבואנית שברולט

ניר בן טובים

תגיות: UMIגראנדיר

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שהציגו לאחרונה את רכב השטח גרנדייר 4×4 על רצפת הייצור, מוכן לצאת לדרכו ב-2023, ענקית הכימיקלים הבריטית Ineos רוצה להציג רכב נוסף. על פי מקורות בחברה, מתוכנן דגם חשמלי טהור, שעל אף שיעשו בו פשרות מסוימות כדי להתאים את מערכת ההנעה החשמלית, כולו מרוכז סביב מיצוי יכולת השטח. נזכיר, כי יבואנית רכבי GM לישראל UMI הכריזה שהיא עתידה לייבא את רכב השטח גראנדיר במהלך השנה הבאה.

הבוס והמיליארדר של Ineos, ג'יימס רטקליף, אישר בקיץ שמתוכנן דגם קטן יותר מהגרנדייר 4×4 באורך כמעט 4.9 מטר עם הנעה חשמלית בלבד. "עלינו להסתגל לעתיד, שהוא ללא ספק בסביבה עירונית. גם אם אתה חקלאי, כנראה שתהיה לך מכונית חשמלית בעתיד", אמר רטקליף בראיון. הוא הדגיש כי למרות דיווחים שונים, לא הייתה להם כל כוונה לייצר SUV רגיל, וכי המותג מחויב אך ורק לרכבי שטח אמיתיים, לפחות כרגע.

הדגם הכל-חשמלי ייבנה על פלטפורמה חדשה לגמרי וקטנה יותר מהגרנדייר, "אם כי ייכללו כאן גם המאפיינים של סוס עבודה עם יכולות שטח", אומרים בחברה. אין מידע קונקרטי על הטכנולוגיה, הממדים והעיצוב עדיין אבל סביר שיחלוק דמיון למקור כדי לשמר זהות משפחתית. רכב השטח החשמלי החדש, כמו הגרנדייר 4×4, אמור להיות מיוצר במפעל מרצדס לשעבר עבור רכבי Smart בהאמבך, צרפת.

מנהל השיווק של החברה, גארי פירסון הסביר לאחרונה שהפוקוס של רכב השטח החשמלי אינו על טווח מקסימלי ואווירה יוקרתית. במקום זאת, הדגם צריך להציע מאפייני שטח מיומנים ברמה הגבוהה ביותר ולהוות רכב מתאים לשימוש יומיומי, למשל בחקלאות או "לספארי תיירים" כך ציין.

Ineos בעיצומם של תהליכי הייצור והקדמת הבכורה של הגרנדייר 4×4 עם מנועי בנזין ודיזל (המבוססים על יחידות כוח של ב.מ.וו). בהמשך, הדגם יתגלגל גם מפס הייצור כרכב חשמלי המונע על ידי תאי דלק בטכנולוגיית מימן. על פי הצהרות קודמות, אפשרית גם גרסה חשמלית מלאה אבל עוד לפני כן, צפויים האנגלים לחנוך את הדגם הקטן יותר והמחושמל.