נחשף טויוטה היילקס מעודכן

מנוע 2.8 ל' חדש, מולטימדיה מודרנית וקצת חידושים מבחוץ במסגרת מתיחת הפנים של טויוטה היילקס

ניר בן טובים

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

טויוטה הציגה מתיחת פנים חלקית לטנדר העבודה היילקס במסגרתה טיפלה בכמה סוגיות נקודתיות ושינתה את הופעתו. ההיילקס הוא אחד הפיק-אפים המוצלחים ביותר בעולם מאז השקתו ב-1968 והפגין לא רק נתוני מכירות חסרי תקדים לרכב בקבוצתו (קרוב ל-20 מיליון) אלא גם מפגין עמידות יוצאת דופן. עד כדי כך נוטעים בו אמון טויוטה שהשיקו יחד עם הרענון שלו גם גרסת "בלתי מנוצח" (Invincible) עם פונטים בולטים על דלת תא המטען האחורית וקוסמטיקה ייחודית. 

במסגרת מתיחת הפנים ההילקס מאמץ פרונט חדש עם תאורת LED תואמת מלפנים ומאחור בעל מוטיב טרפזי המשווים לו הופעה יותר "דומיננטית" בכבישים ובשטח. כן התווספו לו חישוקי 18 אינץ' בעיצוב שרירי יותר וכן נוספו למניפת הגוונים שלושה צבעים חדשים: אדום אמוציונלי, כחול-כהה וצבע ברונזה מטלי עמוק.  

השלב הבא הוקדש לשיפורים קלים בתא הנוסעים; לוח המחוונים התחדש באופן הקרנת התצוגה וחלק מהחומרים עודכנו, אבל השינוי המשמעותי הוא במערכת המדיה. צג 8 אינץ' שפותח על בסיס המערכת של טויוטה קורולה מגיע כעת בציוד התקני והוא מהיר יותר ובעל ממשקים חכמים מקודמו. התאימות לאפל ואנדרויד נעשית בצורה ידידותית יותר על פי פרסומי טויוטה וכך גם ניווט המערכות ופעילות התפריטים המתחלפים. 

ההילקס כולל אבזור נרחב כמו חיישנים הייקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים אוטומטית, כניסה והנעה ללא מפתח ואפילו מערכת שמע משובחת של JBL עם תשעה רמקולים ומגבר. ניתן לאפיין אותו למגוון של צרכים עם מרכב חד-קבינה, דאבל קבינה ותוספות כמו חיפויי אלומיניום, שקעי 12 וולט נוספים ועוד. 

חידוש מרכזי בהיילקס הוא מנוע ה-2.8 ל' טורבו דיזל. יחידה זו מחלצת הספק מרבי של 204 כ"ס ו-50 קג"מ. בחיבור אל תיבת שש מהירויות אוטומטית והנעה כפולה, היילקס מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות (מהיר יותר ב-2.4 שניות על פני יחידת ה-2.4 ל' הקיימת) ומחזיר צריכת סולר ממוצעת של כ-12 ק"מ לליטר. כושר ההעמסה שלו עומד על 1 טון, יכולת הגרירה היא עד 3.5 טון.

פרננדו אלונסו בוחן את היילקס 2021:

היילקס ממשיך עם שלדת סולם קשוחה ויכולת לעמוד בכוחות פיתול רציניים מעבר לאספלט, אבל בטויוטה מדווחים על כיול מחודש למערכת המתלים ומערכות ההיגוי המעניקים לו נוחות נסיעה טובה יותר ואיזון דינמי מהודק גם בתנאי נהיגה תובעניים שאינם חלק מהרפטואר שלו. בנוסף לכך, שודרג הדפרנציאל האלקטרוני, מערכת המשיכה (VSC) והותקן בקר חכם יותר לזווית הגלגלים. 

לנאמני היילקס (או מעריציו) ניתן יהיה לרכוש כאמור את חבילת ה"בלתי מנוצח". מבחינה טכנית אין הבדלים בינה לבין הגרסה הקונבציונלית, אולם היא מובחנת על ידי קישוטים באזור השבכה, מדרגות הצד, הפגושים, חישוקים בעיצוב מובדל ודלת תא מטען שונה.

המכירות של היילקס תצאנה לדרך במזרח אירופה ביולי, במערב אירופה באוקטובר ולישראל יגיע בסוף שנת 2020 או תחילת 2021, כך מסרה ל'עולם הרכב' היבואנית יוניון מוטורס.