פולקסווגן זוממת כניסה לפורמולה 1

שוקלת להכנס לסבב עם מותגי אאודי או פורשה בעקבות התקנות החדשות בעוד מספר שנים

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: פורמולה 1

Getting your Trinity Audio player ready...
לוקה די גראסי במכונית הפורמולה E של אאודי ספורט
לוקה די גראסי במכונית הפורמולה E של אאודי ספורט
שנה גודל פונט א א א א

שעת ה-"ש" של יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסוואגן לקבלת החלטה על כניסה לאליפות העולם במרוצי מכוניות פורמולה 1 קרובה מתמיד. זאת, לאור העובדה שהתאחדות הספורט המוטורי העולמית FIA תתכנס ב-15 בדצמבר לפני היציאה לחופשת חג המולד והשנה החדשה, ותאשרר את הפורמט של המנועים החדשים שיהיו באליפות העולם ב-2026. זה עשוי להיות המתווה הטכני שפולקסוואגן מחפשת בכדי להיכנס לספורט עם קבוצת אאודי או פורשה או אולי עם שני המותגים בכדי לזכות בחשיפה כפולה.

המון רעש נשמע בימים האחרונים במסדרונות הגבוהים בוולפסבורג והלחץ על מקבלי ההחלטות עצום. לאחר הפרישה של חטיבות הספורט של פולקסוואגן באמצעות מותגי העל שלה אאודי ופורשה ממרוצי הסיבולת ומרוצי המסלול האחרים, כמו גם ממרוצי הראלי ולאחר שהמפה המוטורית העולמית עוברת שינוי חזק והפורמולה 1 חזרה להיות חלון ראווה מצוין, דומה ששעת הכושר של הקונצרן קרובה מתמיד ויהיה להם את כל הזמן הדרוש להתארגן ולהתכונן לכך.

אם ההחלטה תתקבל להצטרף לסבב העולמי, אזי קיימות אפשרויות להקים קבוצה מאפס או לרכוש קבוצה קיימת. על הכוונת נמצאות כמה קבוצות כמו וויליאמס, מקלארן וסאובר כאשר האופציה הקרובה מכולן למימוש היא סאובר השוויצרית למרות שהיו כמה קולות שרצו דווקא את מקלארן בזכות הקשרים שלה עם ארה"ב.

מבין כל האופציות נראה כי סאובר היא הקלה ביותר מסיבות רבות: המחיר צפוי להיות 600 מיליון דולר, הקבוצה שהייתה בעבר בבעלות BMW מכירה ושייכת לתרבות הניהול והסגנון הגרמני ויהיה קל יותר לפולקסוואגן להשתלט על נקודות המפתח ולדהור קדימה. לקבוצה השוויצרית בבעלות שבדית יש מתקנים סופר משוכללים בהינוויל לרבות מנהרת רוח.

האופציה של מקלארן בעייתית וגם "הגשר" למקלרן בדמותו של אנדראס סידל, ראש הקבוצה שהגיע מפורשה, איננו מספיק כי הקבוצה נשלטת בחלקה על ידי MSP מוטורספורט שרכשה 15% ב-185 מיליון ליש"ט ויש לה אופציה להגדיל את השליטה ל-33% בשנה הבאה והיא מתכוונת לעשות זאת. מה עוד שמקלארן לא ממש נמצאת בבעיה עם המנועים של מרצדס ואין טעם בטווח הנראה לעין ללכת ולבצע שינויים מרחיקי לכת כאלה. לא משעמם במרוצים במסלול - וגם מאחורי הקלעים יש לא מעט אקשן.