טבילת אש מוצלחת למכונית הראלי החשמלית של סקודה

העפילה למקום השלישי במסגרת ראלי שהתקיים באוסטריה לאחרונה

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סקודה ציינה לפני שבועות אחדים 120 שנה להקמתה, ובמסגרת אירוע חגיגי זה גם הזניקה את האבולוציה של חטיבת הספורט המוטורי שלה Skoda motorsport - מכונית הראלי החשמלית הראשונה בתולדות היצרן, ה-RE-X1 Kreisel.

זוהי מכונית ניסיונית, מבוססת על סקודה פאביה ראלי 2 evo שפותחה על ידי סקודה מוטורספורט וקרייסל אלקטריק לקטגוריה 2. טכנית זוהי גרסה רעיונית, אך היא עברה הומולוגציה (תקינה) על ידי הפדרציה האוסטרית למירוצי מכוניות, מה שאפשר להתחרות על אדמתם ללא בעיות רגולטוריות. מכונית הראלי מגיעה עם שלל שינויים טכנולוגיים התומכים במנוע החשמלי בכלל זה התקנת הסוללה נמוך ככל האפשר לטובת איזון דינמי של מרכז הכובד, וכן גלגל הגה חדש עם מגוון פקדים לכיול המערכת ואגירת אנרגיה בבלימה.

מבחינת כוח, סקודה RE-X1 קרייסל מצוידת סוללת 52.6 קילוואט במתח גבוה בשידוך שני מנועים חשמליים, אחד על כל ציר. היא אמנם חמושה בהנעה כפולה, אך אין קשר ישיר בין החלק הקדמי לאחורי כמו במכונית ראלי טיפוסית. תחנת הכוח החשמלית מסוגלת לייצר 349 כ"ס ו- 61 קג"מ, צורכת עד 1.2 קילוואט לקילומטר במהלך שלבי קטעי הראלי המיוחדים שהשתתפה בהם. המשמעות היא שעקומת הכוח שלה גבוהה בהרבה ממכונית הראלי הקונבציונלית של סקודה, לה מנוע 1.6 ל' טורבו עם 290 כ"ס ו-43 קג"מ.

בהיבט הטעינה, מכונית הראלי החשמלית נתמכה על ידי 'תחנת טעינה ניידת Kreisel Electric Chimero'. משאית התמיכה סיפקה ספק כוח של 200 קילוואט, וטענה את ה- RE-X1 עד 80 אחוז תוך 15 דקות בלבד. זה איפשר למכונית הראלי להימנע מעונשי זמן בכל אחד מהשלבים בהם לקחו חלק נהג הראלי האוסטרי ריימונד באומשלגר והנווט שלו יורגן הייגל. "לרכב בו נסענו בפעם הראשונה בפברואר, זה נהדר. אני צריך לשנות מעט את סגנון הנהיגה שלי, מכיוון שהמכונית כבדה בכ- 10 קילוגרם מה- FABIA Rally2 הקלאסית. אין גם מצמד או תיבת הילוכים, כך שזו דרך אחרת לגמרי לשפוט מהירות בפנייה. אחרת, לעומת זאת, הטיפול ב- RE-X1 מתקרב יותר ויותר לראלי 2 עם מנועי בנזין", אמר ריימונד באומשלגר, וסיכם את תחושותיו לגבי חווית המירוץ.

 שני הספורטאים התמודדו עם תנאי מזג אוויר קשים, לעתים בגשם חלקלק, ולכן האתגר היה מורכב יותר אך עם זאת גם סיפק להם הרבה חומר למחשבה בקו הסיום. הצוות שמר על קצב חזק וסיים במקום השלישי בקטגוריה 2 והביע שביעות רצון גדולה. “המקום השלישי הוא תוצאה מבריקה עבורנו, במיוחד מכיוון שזו הייתה הבכורה העולמית של מכונית תחרות מונעת חשמל שהשלימה את המירוץ. אנו רוצים להודות לכל השותפים שלנו על כך שאפשרו זאת. כעת יש לנו הרבה נתונים הדרושים לפיתוח נוסף ואנחנו לא יכולים לחכות למירוץ הבא", אמר באומשלגר.