רוס בראון: "מיק שומאכר הפגין פוטנציאל גדול"

המנהל המיתולוגי של קבוצת ה-F1 של פרארי בהבעת אמון גדולה בשומאכר הצעיר

תגיות: מיק שומאכר

ניר בן טובים
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)
שנה גודל פונט א א א א

עבור אוהד פורמולה 1 בגיל מסוים, לראות את שמות המשפחה בראון ושומאכר זה לצד זה, עלול לגרום לסחרור נוסטלגיה מסוים ולרגשות של עצב מהול בשמחה. למעשה, הקריירה של מיכאל שומאכר התאפיינה ביחסיו ההדוקים עם המהנדס האנגלי המבריק רוס בראון, מי שהיה לצידו בראשית דרכו ובניצחונותיו הראשונים עם בנטון, בעלייה הארוכה לצמרת, באפוס הדומיננטי של פרארי וגם בשלהי הקריירה הפעילה שלו על המסלול במרצדס, וכן היו מקורבים מחוץ לתא הנהג בשלוש השנים האחרונות שלו לפני התאונה הטראגית ב-2013. אולם כיום, שומאכר נוסף נמצא על המסלול, בנו מיק, ורוס בראון שעוקב אחריו מגיל צעיר דן אודות הישגיו במסגרת סיכום המירוץ האחרון שנערך בפורטוגל עם הרבה חום וביקורת בונה.

הנהג הגרמני הצעיר, אלוף ה- F2 המכהן, בלט בגרנד פרי הפורטוגלי למרות הנחיתות הברורה של קבוצת האס. שומאכר הצליח לחצות את קו הסיום במקום ה-17, והפתיע לפני מכונית הוויליאמס התחרותית יותר של ניקולס לאטיפי. בניתוח המסורתי שלו בסוף השבוע העניק בראון הרבה מאוד קרדיט לשומאכר הצעיר. "ברור שהאס איננה אחת המכוניות התחרותיות ביותר על המסלול, ולכן מיק שומאכר ידע מול מה הוא יצטרך להתמודד בעונת הרוקי שלו", כך הסביר. "אבל, אתה צריך לעשות מה שאתה יכול. מה שיש לך. ורגעים קטנים חשובים. זה המקרה במירוץ הזה, כשהפעיל לחץ על ניקולס לאטיפי ואילץ אותו לטעות בכדי לתפוס את עמדתו. זה בהחלט היה מפגן אמיתי לפוטנציאל שטמון בו".

רוס בראון ומיק שומאכר באקדמיית הפורמולה של פרארי
רוס בראון ומיק שומאכר באקדמיית הפורמולה של פרארי

ישנן הרבה דמויות בפורמולה 1, צעירות ובוגרות שמנסות לפענח את היכולת האמתית שטמונה במיק שומאכר. אחד מהם הוא נהג הפורמולה 1 בדימוס טימו גלוק (לשעבר ג'ורדן, טויוטה, מארוסיה...) שמפציר בנהג של קבוצת האס שלא להפעיל לחץ כבד מדי על המכונית ו"להשתולל". גלוק אמר לאחרונה בראיון לכלי התקשורת בגרמניה כי הדבר החשוב ביותר הוא להראות עקביות. "בפורטוגל הוא סיפק את הסחורה; הראה ביצועים חזקים - כולל תמרון עקיפה טוב. הוא ניצח את וויליאמס, השאיר את חברו לקבוצה ניקיטה מאזפין בשליטה ועושה בדיוק את מה שקיווינו שיעשה. אני מקווה שהוא יכול להראות זאת בצורה רציפה, מלוטשת במהלך העונה. הקושי המהותי נובע, ואת זה אני יודע בעצמי, מכך שאתה נוהג בצוות או בקבוצה שפשוט אין לה את המהירות. אתה מסתכן בהפעלת מכונית בלחצים גבוהים מכיוון שאתה רוצה להפיק ממנה יותר ממה שהיא מסוגלת לתת. לפחות כרגע, הוא מצליח לעמוד במשימה בצורה טובה מאוד".