עכשיו בישראל: רובוט טעינה לרכבים חשמלים

"תדיראן אנרגיה חדשה" החלה בשיווק רובוט טעינה המהווה למעשה עמדת טעינה DC ניידת. מה הוא מסוגל לעשות?

רן סגל

תגיות: רכב חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: תדיראן אנרגיה חדשה
צילום: תדיראן אנרגיה חדשה
שנה גודל פונט א א א א

כבר לפני מספר שנים החלו לצוץ רובוטים לטעינה, עם הבטחות שונות לתפקוד אוטונומי ויכולת טעינה אלחוטית, כמו למשל "תומאס" של חברת BaTTeri שטרם הגיע לייצור המוני. בדומה לטכנולוגיות שונות גם רובוטי הטעינה טרם הבשילו לגמרי, אך כעת "תדיראן אנרגיה חדשה" החלה בשיווק רובוט טעינה, שהוא למעשה עמדת טעינה ניידת נשלטת אלחוטית, שכבר משווק באמריקה, אסיה, יפן, גרמניה והולנד.

הרובוט החדש מעצם היותו נייד, אינו זקוק לתשתית קבועה ומאפשר להטעין רכבים במקומות שונים בהם יש קושי בגודל החיבור לחשמל או הצבת עמדת טעינה קבועה או שאין צורך באחת כזו שתתפוס מקום חניה ייעודי, כך שהוא יתאים למשל לחניונים קטנים או כשירות במלונות שונים. הרובוט של תדיראן נשלט אלחוטית באמצעות שלט ומהירותו עומדת על 5 קמ"ש והגלגלים מותאים לנסיעה על פני משטחים שונים.

הרובוט נושא סוללה בקיבולת של כ-185 קוט"ש ומאפשר הספק טעינה AC מ-22 קילוואט ועד טעינת DC מהירה בהספק של 60 קילוואט. את הסוללה של הרובוט ניתן להטעין משקע חשמלי או מעמדת טעינה ביתית, אך תאלצו "להשבית" את השימוש בו למשך 8 שעות.

נזכיר כאמור שהתפעול של הרובוט דורש  יד-אדם, שכן יש צורך לחבר ולנתק את הרובוט מהרכבים בעת סיום הטעינה כך שבעלי רכבים חשמליים עם מפתחות דיגיטליים לא יצטרכו להשאיר את מפתח הרכב. לצד זאת, אין צורך לשהות בסמוך לרובוט ובדומה לעמדות טעינה קבועות גם הוא מציע צג נתונים וחיבור לאפליקציה ייעודית לטובת שליטה בו. נציין כי "תדיראן אנרגיה חדשה" היא רק ספקית הרובוט, כך שכל בעל רובוט שכזה יוכל לקבוע את עלות החשמל ואופי התשלום. ואם בתשלומים עסקינן, מחירו של הרובוט עומד על כמה עשרות אלפי דולרים.