פולקסווגן מגיבה לשוק הרכב ועוברת לפלאג-אין

עקב הדעיכה בביקוש לחשמליות, יצרנית המכוניות הגרמנית מנסה להגיב במהירות לתמורות בשוק הרכב האירופאי

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

תומאס שאפר, המנכ"ל של היצרנית הגרמנית, התראיין בשבוע שעבר בנושא קצב הירידה במכירות של המכוניות החשמליות באירופה ונשאל כיצד פולקסווגן מגיבה לעניין. האם זאת מגמה זמנית או מהלך מתמשך?

"אנחנו שמים לב כי הלקוחות מבקשים כעת דגמי פלאג אין ולאו דווקא מכוניות חשמליות. הדברים נכונים לסין, אירופה וגם ארה"ב" אמר שאפר בוועידה של תעשיית הרכב שנערכה בלונדון. "כבר בתחילת השנה הבחנו בשינוי ובגידול המהיר בביקוש לפלאג אין בהשוואה לחשמליות" הוסיף המנכ"ל של פולקסווגן שבאמתחתנ נמצאים מותגים אירופאים חשובים כמו אאודי, סקודה, סיאט וקופרה. פעמוני האזהרה החשמליים נשמעו בפולקסווגן כבר בשנה שעברה כאשר החליטו לוותר על השקעה של 2 מיליארד יורו והקמת מפעל מכוניות חשמליות בגרמניה.

פולקסווגן טיגואן PHEV
פולקסווגן טיגואן PHEV

לעומת פולקסווגן שנדרשת לעשות התאמות, יש חברות רכב אחרות שמצב זה של ירידה בביקוש לחשמליות דווקא מתאים להן. הכוונה בעיקר היא לטויוטה, שנשענת על דגמי הייבריד לאורך כל השדרה (למעט הלנד קרוזר, שם מנוע הדיזל עושה חיל, לצד הנעה היברידית המוצעת בחלק מהשווקים). במרצדס נשמעו לאחרונה קולות על כך שהשינוי בביקוש לחשמליות יאפשר להם להמשיך ולמכור מכוניות על מנועי בעירה פנימית בחתימת זיהום נמוכה יותר ולא לוותר על מפעלי המנועים בטרם עת.

לפולקסוואגן יש כבר מנעד דגמים העושים שימוש בהנעת פלאג-אין הייבריד, כמו למשל הגולף המחודשת, הדור החדש של הטיגואן, המולטיוואן T7 והפאסאט סטיישן החדשה, שמציעים סוללה המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ וטעינת DC מהירה. אך זה לא הכל, ולדברי שאפר בקרוב יצטרפו דגמים נוספים.