BYD תסייע לסאנגיונג בפיתוח רכבים היברידיים, פלאג-אין וחשמליים

שתי היצרניות חתמו על הסכם שיתוף פעולה להקמת מפעל סוללות בקוריאה לצד פיתוח פלטפורמה חשמלית, יחידות הנעה היברידיות והיברידיות-נטענות. ומה יגיע לישראל?

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן. KGM טורס EVX)
(צילום: יצרן. KGM טורס EVX)
שנה גודל פונט א א א א

סאנגיונג הקוריאנית ו-BYD הסינית מרחיבות את שיתוף הפעולה בתחום ההנעה המחושמלת. סאנגיונג, שלאחר פשיטת הרגל ורכישת על-ידי קבוצת KG נקראת כיום  KG Mobility החלה בתהליך הבראה לחברה וכחלק ממנו נדרשו לארגן את קו הדגמים.

אחד הדגמים הראשונים תחת כנפי KG הוא הטורס EVX, הגרסה החשמלית של הטורס שנחשף בשנה שעברה ועושה שימוש במארז סוללות של BYD. הטורס, שמוצע כאמור בגרסאות בנזין וחשמל, יקבל ב-2025 גם יחידת הנעה היברידית, תוצר משותף של KG ו-BYD. במקביל עובדות היצרניות על פיתוח יחידת הנעה היברידית-נטענת ופלטפורמה חשמלית ייעודית, כך לפי קוואק ג'ה-סון, יו"ר KG מוביליטי.

KGM - טנדר חשמלי
KGM - טנדר חשמלי

תחת ההסכם החדש יוקם גם מפעל לייצור סוללות בקוריאה, מה שייעל את תהליכי הייצור של הטורס EVX, המוצע שם עם אחריות סוללה ל-10 שנים או מיליון ק"מ, כמו גם מארזי סוללות נוספים שיותקנו בטנדר החשמלי של KG שיושק באמצע 2024.

הטורס EVX החשמלי צפוי להגיע ארצה במהלך 2024, וינסה להכניס את המותג למיינסטרים הישראלי, בתקווה להצלחה גדולה יותר משל הקוראנדו הנוכחי. ניכר ש-KG לוקחת ברצינות את שיקום המותג ומתחילה בייצוב קו דגמים מודרניים. אחרי הכל, כבר שנים ארוכות שסאנגיונג (לשעבר) מביטה בקנאה ביצרנית קוריאנית אחרת, יונדאי (ובת חסותה קיה), כך שעם הנהלה חדשה, השקעות נוספות ושיתופי פעולה, נצטרך לשמור את ההספדים לפעם אחרת.