על אף שהוא חוטא למהות של החברה, כלומר לספק ריגושים בכל החושים, זהו רגע מכונן בהסטוריה של למבורגיני ואסור להמעיט בחשיבותו במפה המוטורית העולמית. החברה האיטלקית הציגה דגם קונספט אסטרטגי בשם 'לנזדור' שמגשים את התכניות של מנכ"ל החברה סטיבן ווינלקמן להעמיד בשורותיו רכב 100% חשמלי בייצור סדרתי. מתי זה יקרה? כפי שפרסמנו לאחרונה, דגם מוגמר יתגלגל החוצה ב-2028. יש עוד זמן.
מאחר וארה"ב הוא שוק רווחי מאוד עבור למבורגיני, האיטלקים בחרו בשבוע הרכב של מונטריי בקליפורניה, שמושך אליו גם אספנים ובעלי הון, כדי להציג אותו בפני המבקרים וכלי התקשורת העולמיים. למבורגיני החלה בתוכנית חשמול מורכבת למדי לפני כמה שנים, אך בניגוד לטכנולוגיות הביניים שמטרתה בעיקר לסייע לביצועים, הוא לא מבוסס על טכנולוגיית פלאג-אין היברידית (PHEV), אלא יהיה מוברג על תשתית חשמלית אולטרא חזקה תרומת החברה האם פולקסווגן.
אין הפתעות בכל הנוגע לעיצוב חיצוני, שכן הדלפות היו למכביר עוד בטרם הרכב יצא לאור. אנו עומדים בפני GT (גראן טוריסמו) בעל מראה "קרוסאובר" שבתוכו יכולים לשבת עד ארבעה נוסעים. זהו רכב מרווח, גבוה עם חלוקה של 2+2 שמשלב אלמנטים מחשבתיים מהקרוסאובר אורוס וגם מלמבורגיני סטראטו 4X4. אגב, בהיותו רכב חשמלי, תא מטען שני מוסתר מתחת לחוטם, מה שמכונה "פראנק" עם עוד כמה ליטרים צנועים לשאת מצרכים. בחלל הפנימי יש עמדת פיקוד לשליטה במערכת המולטימדיה, בקרת האקלים ופונקציות דיגיטליות מסוימות. לנוסעים יש גם מסכים נשלפים אוטומטית.
נדבך מאותה פעילות "ירוקה" באה לידי ביטוי גם על ידי שימוש בחומרים בני קיימא בקבינה. למבורגיני מבטיחה שהמראה, התחושה, האיכות והעמידות לא ייפגעו בשל כך. ברכב הראווה החדש הולבש עור שזוף בר-קיימא, סיבים סינתטיים מפלסטיק ממוחזר ואפילו פחמן משוחזר. הכול כדי לשמר את התמה היוקרתית מבלי לפגוע באווירה. כמו כן, מעצבי למבורגיני מרגיעים שלא מדובר ב"קרוסאובר" רגיל, וכי תנוחת הישיבה היא כמו במטוס סילון.
טכנית, הפרטים על הרכב אינם שלמים. אולם חלק מהתאורים של למבורגיני בהחלט מסקרנים. לדבריהם, ניתן לכוונן את הכוח כלפי מטה (כלומר כוח ההצמדה) באופן משתנה כדי להשיג מהירות גבוהה יותר בפניות, או התנגדות אוויר נמוכה יותר במהירות המרבית כדי לשפר יעילות אנרגטית. לרכב גם שלדה אקטיבית הכוללת סרן אחורי אדפטיבי ומערכת מתלי אוויר עם מספר מצבי כיול. הוא גם כולל חלוקת מומנט מדויקת לשיפור דינמיקת הנהיגה, וכן בנוסף, מערכת בקרת סחרור גלגלים מווסתת במדויק את העוצמה בכל גלגל בודד.
לגבי מערכת ההנעה החשמלית, אנו מסתמכים בעיקר על מידע של סוכנות הידיעות באיטליה. בגדול, למבורגיני החליטה לשמור בסוד את המאפיינים הטכניים, אולם אושר כי הוא מצויד בשני מנועים חשמליים שהכוח שלהם נשלח לכל הגלגלים (או ויסות בין הסרנים כדי לתת עדיפות להנעה אחורית בנסיעה רגילה). מקורבים לחברה, רמזו על משהו בסביבות ה-1400 כוחות סוס וצפונית משם ומערכת מתח של 800 וולט.
אז מתי זה ייצא לשוק? כפי שציינו בתחילת מאמר זה, רכב האב טיפוס במונטריי מייצג את היסודות העיצוביים שלו. המותג עצמו אישר כי הוא יוצג בשנת 2028. למבורגיני גם תשמר את כל תהליך הרכבתו, התאמתו לכל לקוח והכיול הביצועי בבולוניה.