טיזר: החשמלית הראשונה של למבורגיני

המותג האיטלקי מכין את התשתיות להצגת מכונית העל החשמלית

ניר בן טובים

תגיות: למבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

למבורגיני מבצעת בשנתיים האחרונות "המרה" הדרגתית, אבל מאוד מבוקרת וזהירה של הדגמים שלה לרכבים קיצוניים בעלי סיוע חשמלי. אולם המכונית החשמלית הראשונה של המותג האיטלקי המפואר צפויה להגיע לכבישים עוד הרבה מאוד זמן -  רק בסביבות 2028. עם זאת, הצוות שאמון על הרכבתה יעמיד מכונית קונספט שלה בשבוע המכוניות המסורתי שנערך במונטריי בארה"ב במהלך החודש הנוכחי. טיזר ראשון, פורסם מראש רק ביממה האחרונה.

על פי דברי החברה, בתערוכת הרכב יוצג רכב ראווה שמייצג חלק מהתכונות של הגרסה הסדרתית - הן מהצד הצורני שלו והן מהצד הטכנולוגי. נותר לראות באיזו פרשנות יוצע מאוחר יותר ללקוחות החברה, ואם מדובר עדיין במכונית ששומרת אמונים לעיצובים המקורייים של למבורגיני או שמא נעשו פשרות בשם החשמול. נראה שהטיזר שפרסמה למבורגיני בטוויטר מציג מכונית סדאן או קופה ספורטיבית ארוכה, אך לא ניתן להסיק מכך יותר מדי מידע.

הצללית בכל אופן עולה בקנה אחד עם דיווחים לפיהם המכונית החשמלית שואבת השראה ויזואלית מהדור השלישי של ה-Espada coupé 4 משנת 1972-  כלומר עשויה להיות עם 4-מושבים. עם זאת, אומרים שהדגם החדש הוא הרבה יותר גדול ואולי מדובר ברכב כביש שטח. הפלטפורמה החדשה של קבוצת פולקסווגן, SSP אמורה לשמש כבסיס טכני. הרכב ישתמש בגרסה הגדולה ביותר של הארכיטקטורה הזו, ה-SSP6 - כך אומרים. למבורגיני תציע כנראה גרסאות שונות, ביניהן נגזרות "פרפורמנטה" ו"SV" יקרות במיוחד ורכב כביש שטח אפשרי מסוג "סטראטו". מבחינת מחיר, מדרים על 20,000 יורו מעל אורוס, שעולה כיום לפחות 216,000 יורו בגרמניה.

לאחר הדגם החשמלי החדש, ה-אורוס יוצע גם הוא בגרסה חשמלית 100% וייתכן שתהיינה עוד הפתעות, ערבוב בין קלאסיקה לחשמל. "כמובן שאנחנו בוחנים היטב מה עושים מותגים ומתחרים אחרים. לא היה עד עכשיו שום דבר ששכנע אותנו לשנות משהו במיתוג שלנו. אחרי הכל, למבורגיני צריכה להיות יותר מסתם נתוני ביצועים ותאוצה מטורפים", אמר ראש הטכנולוגיה של החברה רובן מואר לאחרונה.