נחשף וולוו EX30

כרטיס כניסה לעולמות החשמליים של המותג השוודי בפחות מ-40 אלף יורו. בטיחות, טווח נסיעה מרשים, ביצועים קיצוניים ודור חדש של ממשקים

ניר בן טובים

תגיות: וולוו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שהציגה את ספינת הדגל החשמלית, ה-EX90 לפני כמה חודשים, וולוו פונה כעת לשווק לאזורים אסטרטגיים רכב כביש שטח חשמלי, קומפקטי, במחיר התחלתי של 37 אלף יורו בלבד. הוא ישווק בשני הספקים שונים, ושלושה טווחי נסיעה ואפילו תהיה לו גרסת קרוס קאנטרי לחובבי הטיולים והפנאי עם מרווח גחון מוגבה, תמה דמוית שטח וחישוקים מוגדלים. זו תצטרף אליו בהמשך הדרך בכמה מאפיינים שונים.  

פרופורציונלית, הוא קטן בערך במידה אחת מ-XC40, מה שהופך אותו למתחרה ישיר לדגמים כגון ה-DS3 החשמלי בין היתר, אולם וולוו טוענת שמדובר ב"חבילה קטנה עם חלל גדול". הרכב מבוסס על רצפה מוקדשת להנעה חשמלית פרי פיתוח ג'ילי, ה-SAE. במידות, הוא מתהדר באורך כולל של 4.23 מ' - 20 סנטימטרים שלמים פחות מ-XC40. בסיס הגלגלים די נדיב לרכב בסגמנט B עם 2.65 מ', וכן הוא נמוך מ-XC40 בעשרה סנטימטרים ותא המטען שלו צנוע, אך שימושי - 311 ליטרים. עוד שבעה ליטרים לאחסנה זמינים בחזית, או ה"פראנק" שנהוג לאפיין רכבים חשמליים. 

עיצובית הוא נושא חתימה דומה ל-EX90 כאשר ההבדל העיקרי ביניהם הוא בעיקר בסידור בתי התאורה בחלק האחורי, בקו המותניים והפגושים. בפנים, סידור הושבה לחמישה עם השפעה טכנולוגית ברורה מהאח הגדול שלו ה-EX90. הוא מעודכן בכל המערכות הטכנולוגיות החדישות ביותר של וולוו על פלטפורמת 5G של גוגל, ממשקי אפל ואנדרויד אלחוטיים, ואת כל הפונקציות תוכלו למצוא בטאבלט הראשי בגודל 12.3 אינץ'. פרט מעניין הוא שוולוו הקדישו הרבה מחשבה לסביבת מחיה נקיה ואסתטית, ולכן אפילו הרמקולים שקועים מאחורי הפנלים של הדלות ואינם גלויים לעין.

מבחינת יכולות, ה-EX30 משווק עם מנוע חשמלי בודד או שני מנועים חשמליים וסוללה של 51 או 69 קווטש, הראשונה היא מסוג LFP, זולה יותר לייצור, ואילו השניה מסוג ניקל מטאל. ההספק של הגרסה הבסיסית יחל ב-272 כ"ס ו-34 קג"מ עם טווח נסיעה של 344 קילומטרים. מעליו גרסת מורחבת טווח עם 480 קילומטרים עד התרוקנות, ובקצה העליון שתי גרסאות ביצועים: אלה מציעות 428 כ"ס, הנעה כפולה וטווח נסיעה של 428 קילומטרים. זו תאיץ אותו ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות בלבד. מערכת הטעינה מאפשרת מתח של עד 134 קילוואט, כך שניתן להחזיר לו 80% בערך בחצי שעה בעמדות DC מהירות.

פרט לשדרוגים במערכות בלימת החירום, זיהוי, ערנות נהג (כולל מערכת שיודע לנווט את הנהג המנקר למקום מבטחים בצד הדרך), בוצעו שדרוגים בבקרת ה-Pilot, שכעת מסוגלת גם להחליף נתיבים בצורה עצמאית בהתאם לתנאי הכביש. כמו כן, מערכת החניה אוטומטית עברה כיול מחדש עם תוספות של חיישנים נוספים מסביב לרכב (שגם מחדדים את התגובות של מערכת ניטור שטח "מת" במראות הצד). 

המחירים באירופה יחלו עבור גרסאות בסיס ב-37 אלף יורו. כנראה יגיע לישראל במהלך 2024. בשנה החולפת, וולוו העולמית האיצה את מכירות הרכב החשמלי, כאשר אחד מכל חמישה כלי רכב שנמסרו, היה מצויד במערכת חשמלית. עד שנת 2030, הכריזו כי כל הדגמים יהיו מחושמלים.