שיא הטכנולוגיה: מרצדס EQS SUV בארץ

רכב הכביש שטח המתוחכם של מרצדס נחת בישראל עם תג מחיר התחלתי שמגרד מיליון שקל

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מרצדס ממשיכים להרחיב את משפחת ה-EQ ומציגים גם בישראל את ה-EQS SUV, הפרשנות גבוהת הקומה של מכונית הפאר EQS סדאן, על סיפונה חנכו שורה של טכנולוגיות פורצות דרך בהן מערכת צגי ה-הייפרסקרין וסוללות בעלות טווח נסיעה מרשים במיוחד.

גרסת ה-SUV נעזרת באותם מכללים ברובם, וכך גם רמות האבזור והביצועים, סייג לכך שמדובר ברכב שמאפשר הושבה לשבעה אנשים. בקרביים שלו תמצאו מערכת חשמלית הנחלקת בין גרסת "כניסה" לגרסה מחוזקת. בדגם הבסיס מערכת המפיקה 360 כ"ס ו-81 קג"מ, המאיצה בו ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ועד 210 קמ"ש. הדגם הבכיר מעפיל ל-544 כ"ס ו-87 קג"מ ומפחית בשניה וחצי את המיאוץ ל-100 קמ"ש.

ברצפת הרכב מותקנת סוללת ליתיום יון עם תריסר תאים ומנגנוני ויסות לשמירה על טמפרטורת עבודה אידאלית. הטווח המרבי של הסוללה הוא 589 קילומטרים עד התרוקנות ולדברי מרצדס, לסוללה נצילות אנרגיה גבוהה של כ-70% גם בתום רבע מיליון קילומטרים של שימוש.  מערכת הטעינה תומכת מסופים מהירים (עד 200 קילוואט), משמע ניתן להחזיר לרכב 250 קילומטרים ברבע שעה. טעינה במסוף 11 קילוואט אורכת כמעט 12 שעות.

חלל הפנים משקף את הנדסת האנוש של מכונית הסדאן המפוארת עם בסיס גלגלים של 3.21 מ', אורך של 5.2 מ', רוחב של 2.1 מ', גובה 1.71 מ' וכן תא מטען של 645 ל' ומרחבים נדיבים בכל השורות. בלב הבקרה, מערכת MBUX קולית דור משופר באמצעותה ניתן לשלוט בכלל מנגנוני ה-SUV בסיועם של צגי ההייפרסקרין. בציוד התקני מושבי עור עם חימום ומיזוג, פונקציות עיסוי, ממשקי אפל ואנדרויד ומגוון מערכות הגנה חכמות.   

המחירים בארץ יחלו ב-990 אלף שקל ומאמירים בגרסה הבכירה ביותר, ה-5804matic פלאטינום AMG ליין ל-1.35 מיליון שקלים.