איש הקרח: יונדאי בוחנת איוניק N בשלגים המקפיאים

חטיבת הביצועים לקחה את האיוניק-5 בגרסת N למקצה שיפורים וניסויים לצד מכונית ה-WRC

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי ממשיכה לזרוק לנו מדי פעם פירורים מעוררי תאבון לקראת הדבר האמיתי - איוניק-5 גרסת N. בחודשים האחרונים התוודענו למכוניות אב טיפוס חשמליות של החטיבה, שמענו מחויבות מצידם לספק הנאה גם בעתיד, וראינו רק תמונות בודדות של מכונית הביצועים החשמלית לעיל שהופצו מטעמם. כעת, הם שוב מעלים "הילוך" ומציגים סרטון שלה מחליקה בשלגים המקפיאים של שוודיה, גלגל אל גלגל עם נהגי הראלי של קבוצת ה-WRC הרשמית (i20). 

האיוניק N החשמלית, כאן בסרטון תחת הסוואה, היא התוצר הראשון של יונדאי, ואחד המיזמים החשובים של אלברט בירמן (לשעבר מהנדס ראשי בחטיבת M של ב.מ.וו) שמערבב בין עולמות הביצועים הטהורים לחשמל בהיבט הסדרתי, שיהיה נגיש לציבור בלי הקצאות והגבלות. יש אודותיה קצת מידע טכני מהימן שאפשר לדווח: מלבד העובדה שתהיה לה הנעה כפולה, סוללת 80 קווטש ולפי פרסומים בשוודיה בסביבות 586 כוחות סוס וצפונה משם, תרומת שני המנועים החשמליים שלה שמתורגמים איפשהו בין 3.5-3.3 ש' ל-100 קמ"ש, היא גם תהיה מאוזנת בחלוקת המשקל ומחוזקת מאוד בצד הבלימה בשל משקל הסוללה.   

עוד נודע שהיא מכוילת עם מצבי נהיגה ספציפים רק לה, אחד מהם הוא בורר דריפט (סחיפה) בשם N דריפט אופטימיזר, שבין היתר משנה את המשוב מלגלגל ההגה, הבולמים ומערכות האחיזה כדי לאפשר לנהג להחליק אותה על הצד כמו מכונית הנעה אחורית קלאסית. כמו כן, חמושה בבקרה המדמה העברת הילוכים (N-e-shift) וכדי למקסם את החוויה הקונבציונלית גם מנגנון המחקה צלילי מנוע ותיבת הילוכים (N-SOUND).

במינוס 30 מעלות, הפיל שבחדר הוא טווח הנסיעה שנאכל על ידי הטמפרטורות המקפיאות בשוודיה, ועל זה אין תשובה רשמית מפי יונדאי או הבטחות כלשהן. בהתחשב בכך שהיא נבחנת תחת עומסים רציפים, ובהנחה שהסוללה מסוגלת לחלץ 450-500 קילומטרים בנהיגה רגילה, סבירות גבוהה שהיא תאבד אחוז ניכר בנהיגה תובענית. מצד שני, חסכון וביצועים לא הולכים יד ביד, ומי שבוחר בגרסת N לא חי באשליות.

מחיר: 58-62 אלף יורו. חשיפה רשמית מלאה בחודש יולי. תהיה זמינה בישראל בעתיד.