קיה ממשיכה לעבות את שורותיה עם דגמים חדשים ומסקרנים שיצאו לשוק בשנה הבאה ובשנה שלאחר מכן. מספר שבועות אחרי שפורסמו התמונות הרשמיות של קיה EV9, מוביל הנוסעים של היצרן, הצינורות לכלי התקשורת נפתחים וכל האינפורמציה החשובה - טווח נסיעה, בטיחות, ביצועים ועוד - זורמת החוצה במלואה. זהו הדגם השלישי במשפחת ה-EV לצד EV6 (הסנונית הראשונה) וכן ה-EV5 שיהפוך ביום מן הימים למקבילו החשמלי של הספורטאז'.
קיה מאמתים, לפחות מהתמונות שהדגם שהוצג בתחילת מרץ הוא גם הדגם הסדרתי שמיועד לכבישים- ולראיה כבר הלבישו אותו במהדורת GT, שעל פי נתוני המפרט תהיה בעלת התמה הספורטיבית בהיצע שלו. אבל אם נניח רגע בצד לקישוטים והמלתחות, המידות שלו מבשרות שהוא ימלא את הוואקום שבין קרניבל לקרוסאוברים החשמליים כהלכה; אורכו יותר מחמישה מטרים, רוחבו שני מטרים, בסיס הגלגלים שלושה מטרים וקצת והגובה כמעט 1.76 מ'. ערכים אלה מציבים אותו במרכז ולמעלה בקטגוריית רכבי ה-SUV להם שלוש שורות ושבעה מושבים. כמה גדול הוא? תנסו לדמיין את הסורנטו פלוס 20 ס"מ.
היצרן מצהיר שמדובר ברכב בהשראת מיניוואן בסידור הושבה של 2+2+2, כלומר מושבי קפטן במרכז (משהו בסגנון יונדאי פאלסייד למשל), אולם בסיועה של רצפת ה-E-GMP המודולארית של היצרן הוא מתרגם את הנתונים שלו לרצפה שטוחה ומערכת הושבה מודולארית, כזו שמאפשרת לסובב את הכסאות על הציר נגד כוון התנועה בשורה השניה, וליצור מעגל "דיונים" סגור ואווריה מאוד משפחתית.
סביבת הנהיגה ממורכזת במערכת כפולה של שני צגי 12 אינץ' מחוברים עם תאימות אלחוטית לאפל ואנדרויד. תהיינה לא מעט אפשרויות באבזור ודגש מיוחד אומרים בקיה ניתן להפחתת היסח הדעת בנהיגה על ידי שימוש במערכת תפריטים מקוצרת שבה ניתן לתפעל פונקציות רבות באמצעות דף אחד ובנגיעה אחת או שתיים. זאת ועוד, זהו הרכב הראשון של קיה שבו נעשו מאמצים גדולים להשתמש בחומרים אקולוגיים כך שמושבי עור אינם בתפריט.
כפי שפרסמנו גם בפעם הקודמת, קיה חונכת על סיפונו מערכת אוטנומית מתוחכמת (מוכנה לעתיד, כולל רמה 3), 15 חיישנים במערכות הבטיחות כולל 2 חיישני לידאר, מצלמות היקפיות וכן עדכונים מקוונים מרחוק - שיאריכו את חיי המדף של הדגם ויוכלו לשפר פרמטרים שונים בהתאם להתקדמות הטכנולוגיות. ניתן יהיה גם לפתוח אפליקציות חניה אוטומטיות על פי הרשאת יצרן (בהתאם לרגולציה בכל מדינה).
כרטיס הכניסה ל-EV9 יחל במערכת הנעה אחורית עם 204 כ"ס ו-35 קג"מ, בשילוב סוללת 76 קווטש. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש נאמד ב-9.4 שניות. מעליו מנוע מחוזק ל-218 כ"ס ומעמיד נתון האצה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. הדגם החזק ביותר מצויד בשני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) עם 385 כ"ס ו-61 קג"מ, ושיגור ל-100 קמ"ש ב-5.3 ש' בלבד (מצב אובר בוסט זמני) או 6 שניות במצב סטנדרטי. דגם זה, כמו גרסת ה-204 כ"ס, מסתיר ברצפה סוללה ענקית של 99 קווטש, שמבטיחה, כך לפי מחזור WLTP טווח נסיעה מרבי של 541 קילומטרים עד התרוקנות. מתח מערכת הטעינה נאמד ב-800 וולט, והיא תאפשר לו להחזיר 239 קילומטרים ב-15 דקות במסופים מהירים. כמו כן, מצויד בבקרת V2L שדרכה ניתן לטעון מכשירים חשמליים חיצוניים.
טלקאר, יבואנית רכבי המותג לארץ תשווק את ה-EV9 בישראל ככל הנראה לקראת סוף שנת 2023. המחירים המשוערים בארה"ב הם סביב 57-60 אלף דולר.
כל החדשות על מותג קיה בעולם הרכב של ערוץ הספורט