הוצג יונדאי קונה חשמלי

פרטים חדשים אודות הג'יפון החשמלי של היצרן הדרום קוריאני עם עיצוב מושך ומערכת חשמלית שימושית

תגיות: יונדאי

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

יונדאי חשפה הלילה (ב') פרטים ותמונות חדשים אודות הדור השני של KONA החשמלי. הקרוסאובר הקומפקטי נחשב לאחד מהנכסים האסטרטגיים המובילים של יונדאי מאז 2017, והדור הבא לוקח את הנוסחה המוכרת ומשפר אותה בכל פרמטר אפשרי; החל במידות, באבזור, במערכות ההינע, הבטיחות והביצועים וכל זאת, כדי שיוכל ליישר קו עם הערכים והיכולות של משפחת איוניק החשמלית שתמנה 11 דגמים עד שנת 2030. כלמוביל מסרה כי הדגם יגיע לארץ ברבעון 1 של 2024.

ביונדאי מציינים כי הקונה מתהדר בפרופורציות חריגות לקבוצתו, חופף או מגרד מלמטה את סגמנט C, ומאפשר, מעשית ליונדאי באיון להתברג טוב יותר בסגמנט B. הוא ארוך מקודמו ב-17 ס"מ שלמים, בסיס הגלגלים גדל בששה סנטימטרים ל-2.66 מ', רוחבו צמח ב-2.5 ס"מ ל-1.82 מ' וגובה התקרה גדל ב-2 ס"מ ל-1.57 מ'. כל אלה, מניבים שיפור משמעותי במרחבי המחיה מאחור וגם ביכולת האחסון שלו בתא המטען לו 466 ל', על אף המצאותה של המערכת החשמלית והסוללה ברצפה. יש לו אחסון קדמי (Frunk) בעל נפח של 27 ליטרים.

המערכת החשמלית שלה קונה מבוססת על תשתית 400 וולט, הנעה קדמית והספק מרבי של 156-217 כ"ס בהתאם לגרסה הנבחרת, ו-26 קג"מ. הוא ישווק בשתי קונפיגורציות סוללה - 47 קווטש ו-65 קווטש כאשר טווח הנסיעה המרבי הוא בסביבות ה-490 קילומטרים במקסימום ו-340 קילומטרים בגרסת הכניסה, לפי מחזור WLTP תקני. טעינת הסוללה אורכת 41 דקות מ-10% ל-80% במסופים מהירים והוא מצויד גם ביכולת להזין חשמל כלפי חוץ למכשירים חשמליים. כמו כן, ניתן לנהוג בו בשיטת דוושה אחת המאפשרת להחזיר לסוללה מעט אנרגיה בעזרת בלימה רגרנטיבית.

פרט לשלל בקרות הגנה (רשימה ארוכה מאוד, אבל מוכרת משאר דגמי החברה), ה-KONA החדש מציג תא נוסעים חדשני ומודרני, שינוי גדול מהדור הקודם; הוא נעזר במערכת אחורית שמסוגלת לקבל הזנה מעדכונים מקוונים (OTA) כך שהלקוחות לא יאלצו בכל עדכון להגיע למרכזי השירות. במרכז הקונסולה צג 12 אינץ', מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מלא, תהיה תצוגה עלית כאופציה, וברשימת התוספות תוכלו לאפיין אותו (לא בטוח שבישראל) במערכת שמע של חברת BOSE עם במת סאונד משוכללת.

ביונדאי מכוונים את הקונה החשמלי, בין היתר מול מתחרים כמו פיג'ו 2008 החשמלי וכן מול פורד פומה (שבאופן מפתיע מככב בטבלת המכירות באירופה בחודשים האחרונים). תהיינה לקונה גם גרסאות מיקרו היברידיות, בנזין רגילות, בסיסיות כדי להחדיר אותו לשוק בצורה מבוקרת, במחירים נגישים יותר מהדגם החשמלי. זה האחרון צפוי כנראה להתייקר ביחס לדור הראשון שכיום מתומחר בישראל בין 150 ל-185 אלף שקל, תלוי בגרסה. ה-קונה החשמלי החדש, אגב עתיד לרדת מרצפת הייצור של היצרן בצ'כיה.