פיג'ו מציגים מנוע 1.2 ל' חדש מיקרו היברידי, ואמין יותר

היחידה החדשה משתמשת בשרשרת תזמון במקום ברצועה סטנדרטית ומחוברת למערכת חשמלית זעירה ותיבת הילוכים דו מצמדית חדשה

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

החל בשנה זו, ובישראל בשנה הבאה, רכבי פיג'ו (ובהמשך כל דגמי PSA כנראה) יצידו במנוע 1.2 ל' טורבו פיורטק חדש, שלמעשה ירש את מקומו של מנוע ה-1.2 ל' הקיים זה מספר שנים. זוהי בשורה טכנולוגית חשובה שמבטיחה לא רק עמידות גבוהה יותר, אלא תגבור בביצוע, חסכון מסוים בדלק והפחתת פליטת המזהמים, בין היתר בזכות שימוש במערכת מיקרו היברידית לה סוללת 48V, מנוע חשמלי, מתנע גנרטור ותיבת הילוכים דו מצמדית חדשה לגמרי.

מנוע ה-1.2 ל' טורבו החדש מפיק קצת יותר כוח מקודמו, עם עליה ל-136 כ"ס במקום 130 כ"ס, 24 קג"מ מ-1750 סל"ד, כאשר במקום תיבת 8-מהירויות אוטומטית משודך אל תיבת שש מהירויות דו מצמדית, אליה הוצמד גם מנוע חשמלי בהספק 28 כ"ס. הסוללה, אשר נטענת בזמן נהיגה, מעניקה לרכב זמינות מומנט מיידית יותר בסל"ד נמוך, הפחתה של צריכת הדלק ב-15% וירידה סמלית ל-126 גק"מ פליטת מזהמים במקום 128 גק"מ במנוע הקודם.

בפיג'ו מציינים כי היתרון המשמעותי במנוע נעוץ בהפחתת צריכת הדלק בנסיעה עירונית בשיעור של 1-2%, וכי במהירות של מעל 145 קמ"ש, מופעלת מערכת "שיוט" המנתקת את מנוע הבערה בעת הרפיה מדוושת התאוצה ובמקביל לכך בלימת/האטת הרכב מחזירה אנרגיה לסוללה. כאשר נדרשת עקיפה תחת עומסים, הסיוע החשמלי מפיק "אובר-בוסט" קטן של 12 כ"ס כדי להשלים כל מהלך פתאומי בבטחה. 

בצד האמינות, והתחזוקה, יש בהחלט בשורה חשובה וצפירת הרגעה; אחת הבעיות שפקדו את מנוע ה-1.2 ל' הקודם הוא רצועת תזמון רגילה, מגומי שהפגינה נטיה לא להאריך ימים בגלל טבילתה בשמן. הפתרון לכך מגיע כעת בדמות שימוש בשרשרת תזמון יצוקה מברזל, שתחזוקה שלה היא במרווחים הרבה יותר גדולים (תלוי בהוראות היצרן), ולרוב, בשימוש רגיל של מספר שנים אין צורך להחליפה אלא רק לפקח שהיא כשירה והחלקים שבה עובדים כהלכה.

הדגמים הראשונים, שיהיו זמינים יחד עם המנוע החדש הם ה-3008 וה-5008, בהם גם תהיה תצוגה נפרדת במערכת התפריטים לחיווי של הסוללה והביצועים החשמליים. בנוסף לכך אומרים ביצרן, כל הדגמים המחושמלים יעודכנו במנגנון בהתרעה קולית חיצונית במהירות של עד 30 קמ"ש כדי להזהיר הולכי רגל, בשל החרישיות של המנוע החשמלי. עוד נמסר כי לא הוקרבו שטחי אחסון בתא המטען או בחלל הנוסעים וכי מסגרת האחריות היא שמונה שנים או 160 אלף ק"מ למכלולים החשמליים.  

בהמשך הדרך נראה את הקומבינציה הזו כאמור בכל דגמי פיג'ו, סיטרואן, כנראה גם אופל, ולדברי היבואנית דוד לובינסקי יעשה עלייה לישראל ב-2024.