פיג'ו: העתיד החשמלי נחשף

המותג הצרפתי ישיק שורה של כלי רכב חדשים בראשם גם 3008 כל חשמלי עם טווח נסיעה מרשים

תגיות: פיג'ו

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה בסוף השבוע, הציגה חברת פיג'ו את מה שהיא מכנה: "פרויקט E-Lion", האסטרטגיה שלה כמותג חשמלי על בסיס מפת דרכים שהוכרזה באופן חלקי לפני כמה חודשים. עם זאת, לוח הזמנים למעבר אל העידן החשמלי של החברה כבר היה ידוע הרבה לפני כן, כולל החזון עצמו - להציע גרסה חשמלית של כל הדגמים עד 2025 ולמכור רק מכוניות חשמליות באירופה ב-2030.

התכנית של פיג'ו מערבת ניצול של טכנולוגיות קיימות וגישור עם טכנולוגיות עתידיות, עם כמה פעימות. בשנת 2023 למשל היא מערבבת בין דגמים מוכרים שכבר יהיו מחושמלים ודגמים חדשים. ההבדל הגדול? לראשונים בקבוצה הזו, שהם e-308, e-308 SW ו-e-408, אין פלטפורמה מותאמת לחשמל. כתוצאה מכך, כלי הרכב המסורתיים והקומפקטים של המותג מסתפקים בסוללה של 54 קוט"ש, סביבות 155 כ"ס וטווח נסיעה מרבי של כ-400 ק"מ שזה די והותר לרכב משפחתי, אם מדובר בטווח ריאלי נניח של 350 קילומטרים עד התרוקנות.

בקבוצת החידושים השנייה מדובר במהפכה גדולה. הפיג'ו החשמליות הבאות יתבססו על אחת מארבע הפלטפורמות  המוקדשות לחשמל, אשר ישמשו את כל מותגי סטלנטיס; אחד הדגמים המובילים הוא הדור החדש של ה-3008 שיזכה לחנוך את התשתית המרכזית, ה-STLA Medium. פיג'ו טוענים שעל הרצפה הזו, עם שלושה מנועים חשמליים וסוללה גדולה, הטווח יגיע ל-700 ק"מ בין טעינות והוא יושק באמצע השנה הבאה. ה-SLTA Medium תהיה רק הסנונית הראשונה, כי אחריה יזרמו הדגמים העירוניים על תשתית STLA Small ואז מעל כולם - הדגמים הבכירים ב-STLA Large. סטלנטיס מפזרים כל מיני ערכים כמו טווחים של עד 500 ק"מ ל"קטן" ו-800 ק"מ ל"גדול".

פלטפורמות אלו יעניקו למעצבים "יותר גמישות וחופש להמציא מחדש פרופורציות", כך היצרן. בפיג'ו ניסחו במקביל לכך גם שפה אסתטית חדשה, עליה הכריז רכב הקונספט Inception. במהלך הכנס האחרון, פיג'ו נתנה לנוכחים טעימה ממשפחת המוצרים העתידיים שלה, שהמראה שלהם יהיה בהשראת רכב הראווה. בתמונה אנו רואים בעיקר צלליות נמוכות עם מכלול הפנסים-סורג החדשים שהוצג על רכב המחקר.

פיג'ו "התחלה"
פיג'ו "התחלה"

בשורה התחתונה, מדובר בסדרות המשך לא ישירות של ה-2008, 3008 ו-5008. דגם הייצור הראשון בהשראת מכונית הראווה Inception יהיה מוכן בשנת 2025. בשנת 2026 נחווה בפעם הראשונה הנדסת אנוש מקורית שתחליף את ה- I-cockpit, עליה הכריזה גם מכונית הקונספט. הרעיון, ביסודו הוא שימוש בגלגל הגה מלבני המשלב מסך וארבעה מודולי בקרה בפינות. הפיג'ו העתידיות הללו לא רק יהיו אקולוגיות בזכות עיצוב ותכנון, אלא גם בתפישה; המותג ינטוש בכך את הכרום, שיוחלף באפקטים של זכוכית ואור. הגלגלים יהיו מסגסוגת ממוחזרת. על הסיפון יהיו גם חומרים ממוחזרים ואלמנטים במראה גולמי, כמו גם מושבים קלים. המטרה? להפחית את משקל הרכבים, כדי להפוך אותם לחסכוניים.