הוצגה שברולט קורבט מחושמלת

קורבט E-RAY נחשפת לרגל 70 שנה למכונית שהתחילה את הכול

ניר בן טובים

תגיות: שברולט

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

תעשיית הרכב האמריקנית אספה כמה שמות אייקונים ומקוריים בשנים האחרונות וחיברה אותם לחשמל, למורת רוחם של המעריצים שממילא לא הייתה בידם יכולת להשפיע על היצרנים לכאן או לשם; פורד הציגו מוסטאנג חשמלית (אם כי במרכב SUV), האמר שיתפו פעולה עם GMC והלכו הכי רחוק עם רכב 4X4 חשמלי, שברולט פתחו את העסקים לטנדרים חשמליים עם הסילברדו וכך גם פורד עם ה-150 לייטינינג.

כיאה למכונית עם מורשת עשירה ואינספור דגמים מוצלחים ומחוזרים בכל העולם, שברולט משגרים את הקורבט לעידן החשמלי בצעדים זהירים ומחושבים, כך שלאמריקנים יהיה מרחב הסתגלות עד שתגיע הקורבט החשמלית המלאה בעוד כמה שנים. לרגל 70 שנה להצגת הקורבט הראשונה ב-1953, הם משיקים הלילה בארה"ב את הקורבט E-RAY, המשלבת תחנת כוח מסורתית עם מערכת היברידית המסתייעת במנוע חשמלי וסוללה קומפקטית. 

בקרביים של הקורבט המחושמלת מושתל מנוע 6.2 ל' שמונה בוכנות שמייצר 495 כ"ס, אליו מוצמד מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי שמוסיף עוד 160 כ"ס, המעניקים לרכב הנעה כפולה. את הכוח היא מעבירה לכביש דרך תיבת שמונה מהירויות דו-מצמדית, ואם תרצו אפשר להתגלגל על חשמל לכמה עשרות מטרים באדיבות סוללת 1.9 קווטש שפותחה ביחד עם חברת LG.

על 1.7 טון, הקורבט ההיברידית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, מה שהופך אותה לקורבט המהירה בכל הזמנים - ומעמידה על הכביש הספק מרבי (משוקלל) של 655 כ"ס. היינו, לא רק שזו הקורבט ההיברידית הראשונה אי פעם, זו גם הפעם הראשונה בהסטוריה שג'נרל מוטורס תשווק קורברט עם מערכת הנעה כפולה. 

למערכת ההנעה החשמלית מצב נהיגה מיוחד הנקרא "Stealth Mode", או בקרת חמקן, שבאמצעותה יש לה אכן יכולת לנסוע רק על חשמל בצורה חרישית, אם כי לא ננקב המספר המדויק. שברולט מכריזים על "מספר קילומטרים" במצב חשמלי, ועד למהירות מרבית של 72 קמ"ש. את הטעינה אפשר לבצע (גם) בצורה רגרנטיבית.

במידותיה היא רחבה יותר בתשעה סנטימטרים שלמים מהדגם הרגיל, והיא תוצע במרכב קופה או במרכב פתוח. תהיינה לה תוספות ייחודיות בפנים ובחוץ המבדלים אותה מדגמי הבערה כמו לוגואים E-RAY ומוטיב כחול שחוזר על עצמו בכמה נקודות בתא הנוסעים וכן תפריטי מידע המוקדשים למערכת החשמלית ומפלס הסוללה, מדדים שונים לביצועים של המערכת וכן מצבי כיול שונים.  

בדור השמיני שלה, הקורבט פותחה במטרה ברורה להתחרות במיטב רכבי העל האירופיים, רובם כאמור אמצו טכנולוגיות חשמליות, ולכן המנוע של הקורבט עבר לחלק האחורי - וכך גם השאירו לעצמם את האפשרות להכניס פנימה צנרת חשמלית. מהנדסי הקורבט מוסיפים שהם נקטו בגישה תכליתית ולא מסובכת עם הקורבט ההיברידית, ולכן לא מדובר ברכב פלאג-אין כבד משקל אלא במערכת שיש לה יכולת עצמית להטעין את הסוללה הקטנה, אותה יחד עם המנוע החשמלי ניתן לרתום לביצועים מרביים לפרקי זמן קצרים.

המחירים של הקורבט ההיברידית יחלו ב-105 אלף דולר. ההשקה הרשמית תערך מתישהו במהלך השנה הנוכחית.