טסלה חשבה שהיא ממציאה את גלגל ההגה מחדש. ב-2021, כאשר במסגרת מתיחת הפנים של מודל S ומודל X היא הציגה הגה דמוי מטוס (Yoke בעגת הטייסים) במכונית הסאלון המפוארת שלה, נדמה היה ששוב פעם הגאונות של מאסק מכה בתעשיית הרכב. אלא שאחרי שנה וקצת של התנסות, נראה שהלקוחות הגיבו בחוסר שביעות רצון משווע, והם ביקשו לחזור אחורה אל הגה עגול וקונבציונלי.
היו לא מעט חילוקי דעות בנוגע לשימוש בהיגוי דמוי מטוס, הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה פונקציונלית, אולם בטסלה סברו שהסרת החלק העליון של ההגה תורם לשדה הראיה וקריאת לוח המחוונים, מפחית הסחי דעת והוא שימושי לחלק גדול מהנהגים, שכן רוב הנסועה מתבצעת בקו ישר - ולא בעיקולים. באירופה אגב, רוויות הפיתולים לא התנגדו - והרגולציות אישרו את השימוש בהיגוי דמוי מטוס בלי סיבוכים ותקנות. מודל 3 ומודל X אגב לא היו על הכוונת של המהנדסים, ולכן נשארו רק עם הגה רגיל.
טסלה החליטה בחודשים האחרונים, בסופם של דיונים פנימיים ממושכים, לאפשר ללקוחות שלה להחזיר את ההגה הרגיל תמורת 700 דולר במרכזי השירות, בין היתר משום שהחברה ממילא לא הצליחה לגלגל רווחים מיוחדים מהשימוש בהיגוי דמוי מטוס, כלומר אחוז ניכר מדגמי מודל S שווקו עם הגה מסורתי. במילים אחרות - לא במקרה טסלה חנכה את ההיגוי הזה בשקט על הרענון של מודל S - והיא גם נפטרת ממנו בצורה מאוד דיסקרטית.
מאסק אגב לא היחיד שחוטא עם גימיקים שבאים על חשבון תפעול נוח. גם חברת טויוטה ולקסוס מתנסות עם היגוי דמוי מטוס בכלי הרכב החשמליים שלה, ה-bZ4X וכן ה-RZ החשמלי כדי להפגין קידמה. ואולם, מאחר ושני אלה דגמים יחסית חדשים בשוק הרכב החשמלי, אין עדיין משובים קוהרנטים מהלקוחות לגבי חווית השימוש, וכן לגבי עקומת הלמידה (היבט שגם משתמשי טסלה טוענים שגבה מהם מחיר לא קטן).
טסלה מודל S מתומחרת בישראל בגרסת בסיס ב-450 אלף שקל לפני תוספות. מודל S פלייד המהירה באזור ה-495 אלף שקלים (1020 כוחות סוס, 0-100 קמ"ש ב-2.1 שניות).