פיג'ו, הדור הבא

מכונית הראווה INCEPTION הוצגה בתערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פיג'ו הציגה את רכב הראווה Inception ביריד הטכנולוגיה CES שנערך בלאס וגאס. דגם המחקר המוביל של פיג'ו הוא רכב חשמלי עם שפת עיצוב חדשה שנועד לספק מבט על דגמי העתיד של המותג הצרפתי, כאשר התמה העיקרית שלו היא לא רק חשמל אלא חווית נהיגה ושהות "פתוחה", הבאה לידי ביטוי בשטחי חלונות נרחבים בצדדים ומעל היושבים ברכב וכן במודולאריות של הקבינה. 

הקונספט 'התחלה' מסמן עידן חדש עבור הצרפתים בעשור הקרוב. "פיג'ו משתנה, אבל קונספט ההתחלה של פיג'ו נשאר ללא ספק פיג'ו. זה מבטא את המשיכה החתולית הנצחית של המותג ומראה עד כמה אנחנו אופטימיים לגבי עתיד המכונית והרגשות שהיא משדרת", אומר מנהל העיצוב מתיאס הוסן. עוד הוא אומר כי "הרכב ממציא מחדש את חווית הנהיגה תוך המחשה של חלק מהחשיבה שלנו לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של פיג'ו ביותר מחמישים אחוז עד 2030. השינוי במותג משפיע על כל ההיבטים של העיצוב, הייצור והחיים של פיג'ו של המחר. עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהשינוי".

קונספט ה-Inception פותח על אחת מארבע הפלטפורמות העתידיות של חברת האם סטלנטיס, אשר אמורה להיות מוצגת החל מ-2023. עבור הקונספט, פלטפורמת STLA Large אמצה צללית של מכונית סדאן שגובהה 1.34 מטרים ואורכה חמישה מטרים עם קצת השראות מפיג'ו 504. הרכב מצויד בטכנולוגיית מתח 800 וולט, עם סוללת 100 קוט"ש המאפשרת לנסוע 800 קילומטרים עד התרוקנות. למרות גודל המכונית, הצריכה היא רק 12.5 קוט"ש/100 ק"מ. ניתן להטעין את הסוללה ל-150 קילומטרים בחמש דקות בלבד - טכנולוגיה שתהיה זמינה בכל דגמי פיג'ו המחושמלים עד סוף העשור. המערכת אף כשירה למשוך חשמל באמצעות אינדוקציה, כלומר באופן אלחוטי.

הגרעין של מערכת ההינע נעזר במנוע חשמלי קומפקטי מלפנים ומנוע מאחור שמעניקים לרכב הנעה כפולה. ההספק המשולב הוא כמעט 500 קילוואט (680 כ"ס), מה שלדברי פיג'ו מאיץ אותו מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות משלוש שניות. את ההגה המסורתי מחליף שלט מסוג "Hypersquare", שבו פקדים חשמליים דיגיטליים תופסים את מקומם של רכיבי חיבור מכניים. בנוסף לחידושים נוספים בתחומי הדיגיטציה והקישוריות, פיג'ו שמה דגש על רמת הנוחות הגבוהה והמרחב הנדיב בפנים.

"ללקוחות שלנו יש ציפיות גבוהות ממכוניות חשמליות. הודות לדור החדש של פלטפורמות ה-BEV-by-design שלנו, שפותחו במיוחד עבור כלי רכב חשמליים, נעמוד בציפיות שלהם", אומר מנהל המוצר של החברה. "נפתיע אותם עם העיצוב של הרכבים העתידיים שלנו, נפשט את התפעול ונמציא מחדש את חווית הנהיגה. מטרות אלו מתגבשות כעת בדמות פיג'ו Inception Concept. הטרנספורמציה של פיג'ו חורגת הרבה מעבר למטרה להפוך ל-100 אחוז חשמלי. המותג יאפשר לנצל ההזדמנויות בטכנולוגיית החשמל והתוכנות החדשות ליצירת חוויות חדשות ומעשירות".

בין החידושים בתא הנוסעים, מערכת אינטליגנציה מלאכותית שיודעת לזהות את הנהג בכניסה לרכב, וכן ביניהם בולטים מושבי ה-"Comfort Fit", המסוגלים להתאים את עצמם למורפולוגיה של כל נוסע, ולספק נוחות חסרת תקדים לדברי פיג'ו. כמו כן, הדגם מציג תאורת סביבה מפוצלת, כך שכל שורת מושבים יכולה להיות מוארת בצורה שונה מהשנייה. פיג'ו גם מציגה לראשונה פיתוח מתקדם של "Steer by Wire", היגוי מתוחכם שמבטל לחלוטין את עמוד ההגה הקונבציונלי מהדגמים הנוכחיים.