ב.מ.וו: בורות בכביש יטעינו את הסוללה

החברה הבווארית בוחנת טכנולוגיה שתמיר את הבורות והשיבושים בכביש לאנרגיה שתטעין את הסוללה

תגיות: ב מ וו

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

בעתיד הלא נודע, ב.מ.וו תוכל לייצר אנרגיה חשמלית מבורות ושקעים כדי לטעון את הסוללה במכוניות החשמליות. אלה הם קווי היסוד של טכנולוגיה חדישה ויייחודית של יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית, אותם הגישה לאחרונה בצורה מסודרת למשרד הפטנטים בגרמניה.

המסמך שהודלף החוצה, מתאר עיצוב מתלים שמייצר כוח מהתנועה האנכית של גלגלי הרכב בזמן שהוא עובר על מהמורות בכביש. על פי הדיווח, הטכנולוגיה תבחן באחד מדגמי הדגל המחושמלים של קבוצת BMW, לכאורה על סיפונה של ה-I7 החדשה, וכן סדרה שבע פלאג-אין היברידית. כך גם לגבי סדרה 5 מהשנה הבאה. בנוסף למכוניות חשמליות בינוניות וקומפקטיות, יש לבווארים גם את ה-SUV החשמלי iX בהיצע הדגמים שיכול לרכז עבורם מידע גם בעת ירידה לשבילים. מי מהדגמים יקבל את הטכנולוגיה החדשה של הפקת אנרגיה מבורות וטלאים טרם הוחלט. ייתכן שגם רולס רויס  (מנכסי ב.מ.וו) תיקח חלק בפיתוחה.

נושא היעילות האנרגטית של הרכב החשמלי, נבדק היום בצורה מאוד מעמיקה כדי לשפר את מרחק הנסיעה ולהפחית את תצרוכת המשאבים של המכוניות (הפעלת מזגן או מערכות מדיה חזירות חשמל). בנוסף לפונקציות שיוט מתקדמות, בהן ההנעה מנותקת על מנת לאפשר לרכב להמשיך להתגלגל עם פחות התנגדות, מכוניות חשמליות עושות בדרך כלל שימוש נרחב ב"החלמה", מצב שבו המנוע מופעל בעת האטה או בלימה ומתפקד כגנרטור לייצור חשמל (מה שמוכר לנו גם בישראל כמצב B בתיבה של רכבי פלאג-אין היברידיים).  

לא ידוע באיזה שלב מעשי ניתן יהיה להשיג את הטכנולוגיה החדשה שהגרמנים עמלים עליה. ואם לשפוט לפי סדר העדיפויות של ב.מ.וו סביר שהיא תהיה זמינה רק בדגמים היקרים ביותר של המותג בסדרות 5 ומעלה, לפחות בשנים הראשונות, וזאת בשל המורכבות שכרוכה בהתקנתה והמכללים התומכים שלה. בכלי התקשורת בגרמניה מעריכים שזו מערכת "משלימה" נטו שתרומתה, בסופו של דבר - ובטווח הקרוב, תהיה זניחה יחסית ליכולת של הסוללה להחזיר עוד כמה קילומטרים. נחכה לעוד פרסומים בשנה הבאה.