פולקסווגן חשפו שורה של תמונות (איורים) המייצגות את הדור הבא של המשפחתית החשמלית ID.3. לדברם, "הדגם החדש ממחיש את המחויבות שלנו לאיכות, עיצוב וקיימות. הרכב התבגר, ואנחנו שיפרנו את איכות החומרים בתא הנוסעים", כך בכירי המותג. עוד הם אומרים "צוות הפיתוח שאב רעיונות מלקוחות קיימים כדי לשפר את המוצר ולעדכן את החבילות והאבזור. צרכיהם תמיד עומדים לנגד עינינו", כך נמסר.
חווית המשתמש תהיה גולת הכותרת ב-ID.3 החדשה; פולקסווגן הטמיעה מערכת אחורית חדשה עם ליטושים משמעותיים בביצוע שלה וכעת היא גם מסוגלת לקבל עדכונים באוויר. בנוסף לכך, החבילות משודרגות עם מערכת מדיה ראשית מורחבת מצג 10 ל-12 אינץ', תהיה לה תצוגה עלית עם מציאות רבודה, ותאי אחסון מודולאריים שאת חלקם אפשר להסיר כדי לקבל רצפה נקיה יותר ושימושית לנשיאת חפצים. פונקציות נוספות הן בקרת טעינה חכמה עם ניהול אנרגיה משופר וכן שדרוגים במערכות הבטיחות האקטיביות.
מבחינה טכנית, שום דבר לא עתיד להשתנות בצורה משמעותית, מלבד גרסאות דינמיות בקצה העליון של רף המחירים. הבסיס יתחיל עם גרסת ה-204 כ"ס עם הנעה אחורית ומעליה תתברג חבילת GTX ספורטיבית עם הנעה כפולה והספק מוגבר בדומה ל-ID4 קרוסאובר. סוללת ה-58 קווטש צריכה לספק לה טווח נסיעה ריאלי של כ-400 קילומטרים בין טעינות. כמו ה-ID באז, המיניוואן החשמלי החמוד, גם ל-ID3 תהיה מערכת הזנה אוטומטית, המאפשרת טעינת הסוללה ללא שימוש באפליקציה (מנגנון עצמאי מסוג Plug and Charge).
פולקסווגן תלו הרבה תקוות ב-ID3 לפני שנתיים אבל מבחינה מסחרית היא לא הניבה את התוצאות לה ציפו והיקף המסירות הסתכם בסביבות ה-130 אלף יחידות בכל יבשת אירופה. בנוסף לכך, פולקסווגן אומרים שבגלל משבר השבבים נתקלו בקשיים לוגיסיטיים משמעותיים בתכנון המוצר בשלמותו, ומעריכים כי אחרי הרענון של הדגם (או בזכותו) גורלה של המכונית עתיד להשתנות ללא היכר.
המחירים של הדגם באירופה יחלו ב-43 אלף יורו החל ברבעון הרביעי של השנה הבאה. כלומר הסיכוי שנראה אותה בישראל לפני 2024 אינו סביר. פולקסווגן השיקו ממש לאחרונה את הקרוסאובר ID.4 בישראל.